دولت آمریکا که قبلا کمپانی های این کشور را به عدم استفاده از تجهیزات 5G چینی تشویق کرده بود، حالا ممکن است آنها را به قطع هر نوع همکاری با شرکت های چینی در فرایند توسعه زیرساخت شبکه 5G وادار سازد.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده که دولت ترامپ در حال بررسی طرحی است که طراحی و توسعه هریک از اجزای زیرساخت شبکه 5G این کشور در چین را ممنوع می کند. ظاهرا مقامات آمریکایی در حال گفتگو با شرکت های مخابراتی این کشور برای اطمینان از امکان تولید تجهیزات مذکور خارج از چین هستند.

برخی شرکت‌ها خطوط تولید را از چین خارج کرده‌اند
هرچند این گفتگوها در فاز اولیه و غیررسمی به سر می برد اما در طرح اولیه از شرکت ها خواسته شده زنجیره تامین چینی خود را تا مهرماه کنار بگذارند. کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

هنوز مشخص نیست این رویکرد تا چه حد عملی می شود اما از همین حالا برخی آن را بیش از حد محتاطانه می دانند. از مدت ها قبل برخی دولت پکن را به تحت فشار گذاشتن کارخانه ها و تامین کنندگان چینی برای تعبیه کدهای نظارتی و بک‌دور به منظور جاسوسی از دولت ها و کاربران خارجی متهم کرده اند.

 

برای این اتهام تا کنون شواهد مستدلی ارائه نشده اما شرکت هایی مثل سوپرمیکرو برای اطمینان دادن به مشتریان، خطوط تولید خود را از چین خارج کرده اند. برخی کمپانی های سرشناس بین المللی نظیر اریکسون و نوکیا برای فرار از تعرفه های وارداتی آمریکا در حال انتقال خطوط تولید به خارج از چین هستند و در صورتی که طرح مذکور به تصویب برسد، فشار بر شرکت های مخابراتی بیش از پیش افزایش می یابد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر