روز گذشته شرکت هواوی با انتشار بیانیه ای بلند بالا دولت ایالات متحده آمریکا را به تلاش برای نفوذ به شبکه هایش و همچنین آزار و اذیت کارکنان خود متهم نمود.

مطرح شدن این اتهامات تازه ترین تحولات در کشمکش های موجود میان دولت آمریکا و غول تکنولوژی چینی محسوب می شوند. مقامات آمریکایی باور دارند که هواوی ممکن است ابزار جاسوسی دولت چین باشد و هواوی نیز همواره این اتهامات را رد کرده است.

حال براساس بیانیه هواوی، دولت آمریکا در ماه های اخیر از هر ابزاری که در دسترس آن بوده استفاده کرده است (از جمله قدرت قضایی و مدیریتی) تا فعالیت های کاری عادی هواوی و شرکایش را مختل نماید.

هواوی در گذشته نیز اتهاماتی مشابه به این را علیه آمریکا مطرح کرده بود اما این بار فهرستی از اتهامات تازه را علیه مقامات این کشور تهیه کرده که مواردی نظیر تلاش آمریکا برای هک «اینترنت و سیستم های اطلاعاتی متصل به اینترنت» آن را نیز شامل می شود.

هواوی

 

هواوی همچنین مدعی شده که سازمان های مجری قانون در آمریکا به طرق مختلف از جمله بازدیدهای غیرمنتظره از منزل، کارکنانش را مورد آزار و اذیت قرار داده و آمریکا برای فراهم کردن دلایل قانونی در جهت اثبات اتهامات بی پایه و اساس خود علیه هواوی، تلاش کرده کارکناش را تطمیع کند یا حتی عوامل خود را به جای آنها جا بزند.

صدور این بیانیه بعد از انتشار گزارش هفته پیش وال استریت ژورنال اتفاق می افتد که براساس آن وزارت دادگستری آمریکا رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه هواوی مبنی بر سرقت پتنت دوربین تلفن های همراه آمریکایی را آغاز کرده است که هواوی در بیانیه اخیر خود این اتهام را نیز رد کرده است.

ایالات متحده آمریکا مدتی است که هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داده و با صدور یک فرمان اجرایی آن را از مراوده تجاری با شرکت های آمریکایی منع کرده است و حتما می دانید که چین در جریان جنگ تجاری تمام عیاری با دولت ترامپ است و سرنوشت هواوی حالا بیشتر از هر زمان دیگری به نتیجه مذاکرات میان رهبران دو کشور وابسته است.

ترامپ: تمایلی به مذاکره با چین بر سر موضوع هواوی ندارم
گفتنی است روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا خواهان گفتگو با چین بر سر موضوع قرارگیری نام هواوی در فهرست سیاه خود نیست.

ترامپ به خبرنگاران گفت:

مساله هواوی مساله امنیت ملی است. هواوی نگرانی بزرگ ارتش ما و سازمان های اطلاعاتی ماست و ما با هواوی تجارت نخواهیم کرد. و ما خواهیم دید که چه اتفاقی در رابطه با چین رخ می دهد اما حالا هواوی موضوع مذاکرات ما با چین نیست.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر