طبق گزارشات، نینتندو شروع به تولید دو مدل از کنسول سوییچ کرده که حداقل یکی از آن ها برای فرار از تعرفه های آمریکا خارج از چین تولید می شود. منابع مطلع در زنجیره تامین نینتندو ادعا کرده اند که تولید محصولات این شرکت به کشورهای جنوب شرق آسیا منتقل شده و نینتندو برنامه دارد در آن ها به اندازه نیاز بازار آمریکا کنسول تولید کند.

کنسول جدید نینتندو قرار بود در نمایشگاه E3 رونمایی شود

گفته شده از این دو مدل جدید یکی نسخه قوی تر کنسول سوییچ خواهد بود و دیگری یک دستگاه ارزان قیمت با تمرکز روی قابلیت حمل و نقل. درگزارش وال استریت ژورنال آمده شروع فرآیند تولید این محصولات به معنی نزدیک بودن زمان معرفی شان است. در ابتدا قرار بود نینتندو از کنسول های جدیدش در جریاننمایشگاه E3 رونمایی کند اما به علت آماده نبودن محصول رونمایی به تعویق افتاد.

 

علاوه بر دو کنسول جدید، نینتندو در حال انتقال بخشی از خطوط تولید کنسول سوییچ به خارج از خاک چین است، در نتیجه برای مدتی هر سه کنسول به شکل هم زمان در دسترس خواهند بود.

سخنگوی نینتندو در واکنش به اخبار مربوط به معرفی کنسول های جدید واکنشی نشان نداده، اما گفته فعلا اکثر تولیدات سوییچ در چین انجام می شود، با این حال نینتندو همواره در حال جستجو برای مکان های جدید به منظور تولید محصولاتش است.

 

ترموستات نست

گوپرو هم در حال انتقال خطوط تولیدش به مکزیک است

نیتندو تنها شرکتی نیست که به فکر انتقال خطوط تولیدش از چین است، پس از اینکه فاکسکان هم برای تولید آیفون های امریکایی خارج از چین اعلام آمادگی کرد؛ خبرها حاکی از آنند که گوگل هم در حال منتقل کردن خطوط تولید نست و سخت افزارهای مربوط به سرورهای آمریکایی این کمپانی به کشورهای دیگر است. گفته شده گوپرو هم دوربین های بازار آمریکا را از این به بعد در مکزیک تولید خواهد کرد.

این انتقالات فقط مربوط به محصولات بازار آمریکا می شوند، اما همین موضوع تاثیر بالای جنگ تجاری چین و آمریکا بر شرکت های حوزه فناوری را نشان می دهد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر