اینکه پلی استیشن 5 قوی‌تر از پلی استیشن 4 باشد یک واقعیت مورد انتظار است، اما افشای بنچمارک جدید این کنسول نشان می‌دهد که احتمالا نسل جدید چهار برابر از کنسول قبلی قدرتمندتر خواهد بود.

افشاگر مشهور توئیتر؛ APISAK یک نمره بنچمارک از پردازنده سفارشی AMD این کنسول که به نام Gonzalo شناخته می‌شود، منتشر کرده که با کسب نمره 20 هزار، 4 برابر نسبت به نسل قبل قدرتمندتر به نظر می‌رسد. البته این مقدار بهبود در مقایسه با نمره 5 هزار نسخه استاندارد یا غیر پرو پلی استیشن 4 به دست آمده است.


جزئیات و امتیاز دقیق کنسول جدید پلی استیشن مشخص نیست اما بر اساس خبر سایت Notebook Check، امتیاز منتشر شده از وبسایت 3DMark Fire Strike به دست آمده است. علاوه بر این معلوم نیست که آیا تست مذکور روی یک کنسول کامل انجام شده یا از یک کیت در حال توسعه استفاده شده است. با این حال از آنجایی که هنوز تاریخ معرفی پلی استیشن 5 مشخص نیست احتمالا بنچمارک مذکور از روی عملکرد یک نمونه اولیه به دست آمده و ممکن است با آنچه در کنسول نهایی می‌بینیم متفاوت باشد.

در ادامه وبسایت Notebook Check امتیاز بنچمارک پلی استیشن 5 را با کارت گرافیک GeForce RTX 2070 انویدیا که امتیازی برابر 22170 کسب کرده مقایسه کرد. با اینکه نمره دقیق کنسول سونی مشخص نیست و نمره کلی آن افشا شده اما همین که نسل بعد عملکردی در محدوده یکی از قدرتمندترین گرافیک‌های پی‌سی دارد نکته مهم و مثبتی برای آن به شمار می‌آید.

گفته شده که تاریخ معرفی پلی استیشن 5 بین سال‌های 2020 و 2021 خواهد بود و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام شده احتمالا شاهد آخرین نسل از کنسول‌های پلی استیشن باشیم. به گفته  مدیر یوبی‌سافت ایو گیلمو، پس از اتمام دوره نسل بعد کنسول‌ها، صنعت بازی به سمت مدل‌های تمام استریمی حرکت خواهد کرد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر