بر اساس تصمیم جدید دولت در راستای سهمیه‌بندی بنزین، چنانچه مردم سهمیه اختصاص‌یافته به خود را صرفه‌جویی و آن را ذخیره کنند، دولت میزان سوخت باقی‌مانده در حساب کارت را از مردم خریداری می‌کند.

سهمیه‌بندی بنزین تصمیم جدید دولت است که هنوز زمان آن اعلام نشده؛ میزان سهمیه‌ها و قیمت بنزین سهمیه‌ای و آزاد هم دقیقاً مشخص نشده است. در راستای سیاست‌های حامل‌های انرژی، مقرر شده چنانچه مردم سهمیه اختصاص‌یافته خود را صرفه‌جویی و آن را ذخیره کنند، دولت آن را از مردم خریداری کند. بنابر این گزارش، هنوز از نحوه و قیمت خرید و فروش بنزین مازاد سهمیه در طرح جدید دولت که قرار است در ماه دوم اجرای طرح سهمیه‌بندی اعمال شود، اطلاعی در دست نیست.

 

در همین حال وزیر امور اقتصادی و دارایی از عزم راسخ دولت برای مدیریت مصرف خبر داد و گفت:

مدیریت یارانه سوخت و انرژی باید به‌گونه‌ای باشد که رفاه جامعه به‌ویژه اقشار دهک‌های اول تا هفتم دچار آسیب نشود و دولت در این زمینه عزم جدی دارد. از طرفی بنزین سرمایه کشور است و باید از هدررفت آن جلوگیری کنیم که بر همین اساس، دولت در آستانه تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه است. 

مصرف بنزین از ابتدای امسال به بیش از ۹۱ میلیون لیتر در روز رسیده است و انتظار می‌رود با اجرای طرح سهمیه‌بندی مصرف بنزین کاهش یابد و قاچاق سوخت نیز کنترل شده و تا حد ممکن کاهش یابد.

 

واسه دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر