مؤسسه آماری کانترپوینت (Counterpoint) به‌تازگی گزارشی درباره‌ی پنج برند پراستفاده‌ کاربران آمریکایی در حوزه‌ی هدفون‌های بی‌سیم را منتشر کرده که آمار جالبی را ارائه می‌کند.

در این آمار شاهد صدرنشینی اپل با هدفون‌های بی‌سیم ایرپاد هستیم. طبق این آمار، ۵۷ درصد از کاربران آمریکایی استفاده‌از هدفون‌ بی‌سیم ساختِ اپل را نسبت‌به برند‌های دیگر ترجیح می‌دهند. پس‌از اپل نیز به‌ترتیب برند‌های BOSE، سامسونگ، سونی و برند زیرمجموعه‌ی اپل، یعنی Beats قرار دارند

 براساس تحلیل نویسنده‌ی این گزارش، دلیل اصلی‌ که کاربران به استفاده‌از هدفون‌های اپل روی می‌آورند، سادگی کارکرد و حمل‌پذیری‌ راحت‌تر آن‌ها نسبت‌به مدل‌های سایر برند‌ها است. 

توجه داشته باشید که نتایج به‌دست‌آمده حاصل رصد رفتار ۲۰۰ کاربر بوده است؛ بنابراین احتمالا آمار موردبحث در تعداد کاربران بالاتر مقداری متفاوت باشد.

ورود اپل به حوزه‌ی پوشیدنی‌ها با اپل واچ و سپس ایرپاد، کاملا با موفقیت همراه بوده است و این موضوع را می‌توان در آمار‌ها به‌وضوح مشاهده کرد. طبق برخی تحلیل‌ها، درآمد اپل از فروش محصولات پوشیدنی‌اش به‌زودی از درآمد حاصل‌از فروش محصولات مک و آیپد پیشی خواهد گرفت؛ بنابراین دور از ذهن نیست اگر کوپرتینویی‌ها در آینده‌ دستگاه‌های پوشیدنی دیگری را نیز به بازار عرضه کنند.

به‌طور‌کلی، دسته‌بندی هدفون‌های بی‌سیم در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹، فروشی ۲۷ میلیون واحدی را تجربه کرده است که از رشد ۵۶ درصدی این دسته‌بندی در هر فصل مالی خبر می‌دهد. عمده فروش محصولات یادشده نیز در آمریکا، اروپا و چین اتفاق می‌افتد.