شایعات اخیر می‌گویند که مایکروسافت قصد دارد با تولید هدفون‌هایی به‌نام سرفیس باد، به‌رقابت جدی با اپل در حوزه‌ی هدفون‌های واقعا بی‌سیم بپردازد.

طبق یک گزارش غیررسمی به‌نقل از برخی منابع موثق، مایکروسافت از مدتی پیش کار روی یک هدفون جدید را آغاز کرده است. این هدفون بی‌سیم که با دستیار صوتی کورتانا سازگار خواهد بود، برای رقابت با ایرپاد اپل و دیگر هدفون‌های مربوط‌به شرکت‌های بزرگ، وارد بازار خواهد شد. 

هدفون بی‌سیم مایکروسافت که از آن با نام سرفیس باد (Surface Buds) یاد شده است، نسبت به هدفون‌های دور گوشی این شرکت یعنی سرفیس هدفون (Surface Headphones) اندازه‌ی بسیار کوچک‌تری دارد و همین موضوع، آن را به گزینه‌ای مناسب برای سفر تبدیل می‌کند.

ایرباد جدید مایکروسافت که برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند دارای کدنام Morrison است، به‌طور کامل با دستیار کورتانا همگام‌سازی خواهد شد و از قابلیت‌های مهم و جذابی نظیر لغو نویز نیز بهره خواهد گرفت (این ویژگی‌ها را پیش‌تر در سرفیس هدفون دیده بودیم). نزدیک به یک سال است که اخبار ضدونقیضی در مورد کدنام Morrison مایکروسافت شنیده بودیم و حال، دیدن انتشار اطلاعات بیشتر در مورد آن، هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد. 

تاکنون مشخص نشده است که سرفیس باد مایکروسافت در چه تاریخی روانه‌ی بازار می‌شود؛ البته با درنظرگرفتن اینکه یک سال از انتشار اولین شایعه‌ی مربوط‌به سرفیس باد می‌گذرد، همین‌که ساخت آن لغو نشده است خودش موضوع مهم و مثبتی به‌ شمار می‌آید. از لحاظ قیمت، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که سرفیس باد نسبت به سرفیس هدفون، قیمت پایین‌تری خواهد داشت. سرفیس هدفون با قیمت ۳۲۹ دلار روانه‌ی بازار شد و به‌خاطر همین برچسب قیمت، شمار زیادی از مردم نسبت به تهیه‌ی آن تمایل چندانی نشان نمی‌دادند.

اگر سرفیس باد قیمتی در حدود ۱۵۰ دلار داشته باشد، می‌تواند فروش بسیار بهتری را تجربه کند. درواقع داشتن چنین برچسب قیمتی، سرفیس باد را به رقیب جدی ایرپاد اپل در بازار تبدیل خواهد کرد. 

دیدگاه شما کاربران سفارش نت در این رابطه چیست؟

توجه: عکس اصلی مقاله،‌ رسمی نیست.

 

واسه دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا  را کلیک نمایید.

منبع خبر