استارتاپ ویدی‌وود از استارتاپ‌های حاضر در سالن الکام استارز نمایشگاه الکامپ ۹۸ است که خدمات خود را به‌صورت ساخت آنلاین ویدئو و موشن‌گرافیک به کاربران ارائه می‌کند.

 

خدمات آنلاین ابری از حوزه‌هایی است که استارتاپ‌های محدودی در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ به آن‌ها پرداخته‌اند. منظور از خدمات ابری، سرویس‌هایی هستند که نیاز کاربران به نرم‌افزارهای سنتی را تا حدودی رفع می‌کنند و فرایند تولید محتوا و پردازش داده را در سرورهای ابری انجام می‌دهند. ویدی‌وود یکی از معدود استارتاپ‌های فعال در این حوزه محسوب می‌شود که سرویس ساخت آنلاین و خودکار ویدئو را به کاربران ارائه می‌کند.

 

ویدی‌وود تمرکز خود را روی آسان‌سازی فرایند ساخت ویدئو‌ معطوف می‌کند. کاربران با نیازهای متنوع و اهداف گوناگون از ساخت ویدئو، با مراجعه به این سرویس قالب‌های بسیار زیادی دریافت می‌کنند که با تغییر محتوای آن‌ها، به‌راحتی ویدئو خود را می‌سازند. به‌ بیان‌ دیگر، ویدی‌وود بستر اولیه برای طراحی و ساخت ویدئو را با قالب‌های اختصاصی فراهم می‌کند و کاربر فقط با تغییر متن و تصاویر ویدئو، محصول نهایی مدنظر خود را تولید می‌کند.

 

قالب‌های بسیار زیادی در ویدی‌وود به کاربر ارائه می‌شود که برای انواع نیازهای تولید محتوای ویدئویی کاربرد دارند. به‌عنوان نمونه‌ای از قالب‌ها، می‌توان به تیزرهای تبلیغاتی برای اپلیکیشن و وب‌سایت و حتی حساب‌ کاربری شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. گفتنی است سرویس طراحی ویدئوهای اختصاصی نیز برای کاربران حرفه‌ای‌تر ارائه می‌شود که جزئیات تغییرپذیر بیشتری دارد.

مدل درآمدی ویدی‌وود برپایه‌ی فروش ویدئوهای تولیدی کاربران استوار است. درواقع، کاربر پس از ساخت ویدئو، خروجی کم‌کیفیت محصول را همراه‌با واترمارک ویدی‌وود دریافت می‌کند و برای دریافت کیفیت‌های بهتر باید هزینه‌ پرداخت می‌کند. چنین روندی علاوه‌بر جذب مخاطب بیشتر برای ویدی‌وود، امکان بازبینی و تأیید ویدئو پیش از انتشار نهایی را نیز برای مشتری فراهم می‌کند.

 

برای دیدن اخبار فناوری بیشتر اینجا کلیک کنید

منبع خبر