پلتفرم ایرانی شیک شیم مبتنی‌بر تحلیل داده فعالیت می‌کند و پیشنهاد ست لباس را به‌صورت آنلاین به کاربران ارائه می‌دهد.

 

شتاب‌دهنده‌های متعددی در الکامپ ۹۸ حضور دارند و هرکدام تعدادی از استارتاپ‌های خود را برای معرفی به سالن الکام استارز آورده‌اند. از میان آن‌ها، می‌توان به شتاب‌‌دهنده‌ی شریف اشاره کرد که تعدادی استارتاپ نوآور مبتنی‌بر فناوری‌های روز همچون تحلیل داده و هوش مصنوعی را پرورش می‌دهد. «شیک شیم» یکی از استارتاپ‌های شتاب‌دهنده‌ی شریف محسوب می‌شود که کار خود را با تحلیل داده‌ و رفتار کاربران با هدف پیشنهاد ست لباس شروع کرده است.

 

شیک‌ شیم اواخر سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را شروع کرد و درحال‌حاضر، خدمات پیشنهاد لباس را فقط به بانوان ارائه می‌کند. فرایند پیشنهاد لباس شیک شیم با این هدف ارائه شد که مشکل انتخاب لباس و ست‌کردن پوشش را در میان کاربران ایرانی حل کند. کاربر با مراجعه به سرویس شیک‌شیم و واردکردن اطلاعات اولیه، داده‌های مدنظر الگوریتم را برای تحلیل به سیستم ارائه می‌کند. البته، در مرحله‌ی اول استفاده از سرویس، تفاهم‌نامه‌ی استفاده از داده‌ها تأیید می‌شود تا کاربر با شرایط حریم خصوصی آشنا شود.

 

کاربرانی که از سرویس شیک شیم استفاده می‌کنند، در محیط اصلی این وب‌سایت، فعالیت‌های دیگری همچون مشاهده‌ی ست‌های لباس و مطالعه‌ی محتوای مرتبط با صنعت مد و موارد مشابه انجام می‌دهند. همین فعالیت‌ها داده‌های بیشتری به الگوریتم سرویس می‌افزاید که در تحلیل‌های آتی کاربردی خواهد بود. درنهایت، زمانی‌که کاربر برای مراسمی خاص یا هر هدف دیگر از شیک‌ شیم درخواست طراحی کند، با تحلیل همان داده‌ها، بهترین پیشنهاد ارائه می‌شود.

 

نکته‌‌ی جالب در سرویس شیک‌ شیم، ارائه‌ی اطلاعات برای خرید آسان لباس‌های پیشنهادی است. درواقع، وقتی کاربر پیشنهاد لباسی را از سیستم دریافت می‌کند، فروشگاه مرتبط برای خرید همان لباس‌ها هم به او پیشنهاد می‌شود. شیک‌ شیم در همکاری با برخی از فروشگاه‌های آنلاین فروش لباس در ایران و اتصال API آن‌ها به سرویس خود، کاربر را وارد فرایند خرید نیز می‌کند.

مدل درآمدی استارتاپ نیز بر همین پایه استوار می‌شود و از فروش محصولات سهمی به شیک شیم پرداخت می‌شود. در برنامه‌های توسعه‌‌ای شیک‌ شیم، همکاری با فروشگاه‌های فیزیکی و افزایش فروشگاه‌های آنلاین موجود در سیستم دیده می‌شود. افزون‌براین، فناوری پردازش تصویر هم در به‌روزرسانی‌های آتی به شیک‌ شیم اضافه خواهد شد.

 

برای دیدن اخبار فناوری بیشتر اینجا کلیک کنید

منبع خبر