به کمک ویژگی جذاب لایو ویدیو، می‌توانید به‌صورت زنده برای فالوور های خود ویدیو پخش کنید. از این پس دیگر نیازی به تجهیزات حرفه ای دوربین و یک شبکه تلویزیونی برای ارتباط مستقیم و زنده با فالوورهای خود نیاز نخواهید داشت. کافی است اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و با مراجعه به بخش Live Video به‌صورت زنده ویدیو پخش کنید. با اینکار، تمام کاربرانی که به آی‌دی شما مراجعه کنند می توانند پخش زنده‌ی شما را مشاهده کنند و برای شما کامنت بگذارند. این ویژگی  به خصوص برای افراد مشهور می‌تواند بسیار مفید و جذاب باشد. برای مثال یک بازیگر می‌تواند با تعیین وقت قبلی، در ساعتی خاص اقدام به پخش ویدیوی زنده کند و علاوه بر صحبت با طرفدارانش، به‌صورت همزمان کامنت‌ها را نیز مشاهده و پاسخ دهد. یا یک خواننده می‌تواند در زمان کنسرتش، برای آن دسته از هوادارانی که موفق به حضور در کنسرت نشده‌اند به‌صورت افتخاری چند دقیقه‌ای را به شکل زنده پخش کند.

برای استفاده از این ویژگی ابتدا از به روز بودن اینستاگرام خود مطمئن شوید. سپس زمانی که در صفحه‌ی فیدها هستید روی آیکون دوربین در بالای صفحه لمس کنید تا به دوربین منتقل شوید. پیش از این در این بخش شما می‌توانستید در سه حالت Normal, Boomrang و HandsFree فیلمبرداری کنید و آن ها را پست کنید. اگر ویژگی پخش زنده برای شما فعال شده باشد باید گزینه‌ی جدیدی با عنوان Live نیز به این بخش اضافه شده باشد تا برای آغاز پخش زنده‌ی ویدیوی خود از آن گزینه استفاده کنید. بعد از انتخاب این گزینه، اینستاگرام ابتدا کانکشن شما را بررسی می‌کند و سپس بعد از ثانیه شماری کوتاه، پخش زنده‌ی ویدیوی شما را آغاز خواهد کرد. به محض آغاز پخش زنده، نوتیفیکیشنی برای فالوورهای شما ارسال خواهد شد و آن‌ها را از پخش زنده‌ی شما با خبر خواهد کرد.

  • کاربران می‌توانند با مراجعه به ویدیوی لایو شما، علاوه بر تماشای ویدیو، به ارسال کامنت نیز بپردازند تا همزمان با شما در تعامل باشند. در صورتی که بنا به هر دلیلی علاقه‌ای به فعال بودن بخش کامنت‌ها ندارید می‌توانید با لمس گزینه‌ی سه نقطه در گوشه‌ی تصویر، کامنت‌ها را خاموش کنید.

  • در بالای صفحه تعداد کاربرانی که در حال تماشای این لایو ویدیو هستند، نمایش داده خواهد شد. در کنار تعداد بازدیدکنندگان نیز گزینه‌ای نیز تحت عنوان End وجود دارد که با لمس آن، می‌توانید به این ویدیوی زنده پایان دهید.

  • اگر لایو ویدیو مربوط به شما نیست و مشغول تماشای لایو ویدیوی شخص دیگری هستید نیز می‌توانید با یک بار لمس روی صفحه، کامنت ها را مخفی کنید و ویدیوی لایو مورد نظر را به‌صورت کامل و بدون نوشته های مزاحم مشاهده کنید.