• آموزش تگ کردن افراد: حتما مشاهده کرده‌اید که با لمس روی بعضی از عکس‌های ارسال‌شده در اینستاگرام، چند نام برچسب‌مانند روی آن ظاهر می‌شود. این امر برای درج پروفایل افراد حاضر در عکس به کار می‌رود. این عمل، یعنی ثبت اکانت یک شخص در عکس، تگ کردن افراد نامیده می‌شود. برای این کار و تگ کردن افراد در عکس‌های خودتان کافی است هنگام ارسال پست، گزینه‌ی Tag People را انتخاب کنید و با لمس روی صورت شخص یا هر مکان دلخواه از عکس، آی‌دی پروفایل شخص یا پیج مورد نظر را به آن بچسبانید. به همین سادگی حساب کاربری واردشده، روی عکس مورد نظر درج خواهد شد. اگر قصد تگ کردن کاربری را در استوری دارید نیز کافی است به کمک ابزار نوشتار در استوری، آی‌دی او را با قرار دادن @ در ابتدا تایپ کنید. با انجام اینکار متن تایپ شده به‌صورت خودکار به آی‌دی لینک شده تبدیل می‌شود.

  • آمورش منشن کردن افراد: علامت @ در اینستاگرام به نوعی نقش لینک‌دهنده به اکانت‌ها را دارد. برای مثال نام ‌کاربری ما در اینستاگرام mysefaresh است. برای آنکه شخصی را به پیج ما هدایت کنید، کافی است علامت @ را در ابتدای نام ‌کاربری قرار بدهید و به‌صورت mysefaresh@ آن را وارد پست یا کامنت کنید. بعد از ارسال، این عبارت تبدیل به لینکی آبی رنگ می‌شود که با کلیک روی آن مستقیما به صفحه‌ی زومیت منتقل خواهید شد.

این ۲ موضوع یعنی تگ و منشن کردن یک شخص در یک پست یا کامنت، حکم اطلاع‌رسانی برای صاحب آن اکانت را نیز خواهند داشت. به این معنا که اگر شما در یک عکس، پست یا کامنت، شخصی را منشن یا تگ کنید، آن شخص به محض آنلاین شدن پیغامی دریافت خواهد کرد و از اینکه شما او را تگ یا منشن کرده‌اید با خیر می‌شود. این موضوع زمانی کاربرد خواهد داشت که قصد جواب دادن به کامنت فردی را داشته باشید و با این امکان، بتوانید او را از جواب ارسال‌شده توسط خودتان آگاه کنید. ضمن آنکه از این ویژگی می‌توان برای هدایت دوستان خود به یک پست خاص که فکر می‌کنید برای او جالب است نیز استفاده کنید.