جنگ تجاری میان هواوی و آمریکا در حال وارد کردن آسیب های جدی به درآمد هواوی است. چندی پیش بود که این شرکت پیش بینی فروش موبایل هایش را به شدت کاهش داد و تخمین زد سودشان افت 30 میلیارد دلاری و فروششان نیز افتی 30 الی 40 درصدی تجربه کند. مدیر ارشد هواوی هم اعلام کرد فعلا به رتبه اول بازار تلفن های هوشمند فکر نمی کنند.

اتفاق بدتر این است که هواوی در حال از دست دادن مشتریانش است، زیرا آن ها دیگر مطمئن نیستند برنامه ها و سرویس های مورد علاقه شان روی موبایل های این شرکت در دسترس باشند. این موضوع باعث شده هواوی برنامه ای را کلید بزند که تاکنون در بازار موبایل سابقه نداشته است.

هواوی ممکن است به زودی جایگاه دوم فروشنده های موبایل هوشمند را از دست بدهد
به گزارش وبسایت هواوی سنترال، در صورتی که کاربران دسترسی به پلی استور گوگل یا برنامه های محبوبی مانند فیسبوک و اینستاگرام را از دست بدهند، هواوی تمام پول آن ها را پس خواهد داد. گوگل پیش تر اعلام کرده بود تمام موبایل های هواوی که تاکنون فعال شده اند به آپدیت ها و سرویس های این شرکت دسترسی خواهند داشت، اما فیسبوک از آن ها درخواست کرده دیگر برنامه های این شرکت به صورت از پیش نصب شده در تلفن هایشان ارائه نکنند.

 

با اینکه این مسئله ممکن است برای کاربران چینی چندان مهم نباشد، بخش بزرگی از کاربران هواوی ساکن کشورهای دیگر هستند؛ و عدم دسترسی به سرویس هایی مانند پلی استور ممکن است آن ها را مجبور کند به برندهای دیگر مهاجرت کنند که این موضوع نیز به کاهش درآمد هواوی منجر خواهد شد.

پیشنهاد بازگرداندن تمام پول فعلا تنها به مشتریان فیلیپینی ارائه شده و آن هم در صورتی است که دسترسی این کاربران به سرویس های یاد شده متوقف شود.

هواوی فعلا رتبه دوم میان فروشنده های موبایل را در اختیار دارد اما اگر شرایط برایشان دشوارتر شود ممکن است مجبور شوند این جایگاه را به شرکتی دیگر انتقال دهند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر