هواوی به دنبال کاهش استفاده از چیپست های کوالکام و مدیاتک در موبایل هایش است و این تصمیم احتمالا با تولید چیپست های کایرین اقتصادی میسر خواهد شد؛ روندی که تا کنون بی سابقه بوده است.

آمریکایی ها بارها نشان داده اند که از بکارگیری موقعیت برتر خود در حوزه فناوری به عنوان یک اهرم فشار ابایی ندارد. چینی ها با علم به این موضوع در سال های گذشته تلاش زیادی را برای کاهش اتکا به شرکت‌های آمریکایی صورت داده اند و حالا هواوی هم در پی برداشتن گام جدیدی در این راستا است.

تا اواسط سال گذشته تنها ۴۰ درصد از گوشی هواوی به چیپست های کایرین مجهز بودند، رقمی که در زمستان و بهار گذشته به ۴۵ درصد رسید و به گفته منابع آگاه تا آخر سال جاری میلادی به ۶۰ درصد خواهد رسید. در صورت عملی شدن این تصمیم از کل ۲۷۰ میلیون موبایل هواوی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه میزبان چیپست های‌سیلیکون خواهند بود.

 

با توجه به اینکه تقریبا تمام مدل های پرچمدار و میان رده هواوی به چیپست های‌سیلیکون مجهز شده اند، تنها راه این شرکت برای رسیدن به هدف ۶۰ درصدی، تمرکز روی تراشه های اقتصادی است. هواوی در حال حاضر توان پردازش گوشی های اقتصادی خود را با سخت افزارهای مدیاتک و کوالکام از جمله هلیو پی۲۲ و اسنپدراگون ۴۵۰ تامین می کند.

هنوز استراتژی هواوی برای رسیدن به این هدف مشخص نشده اما دو راه بیشتر پیش رو ندارد. این شرکت یا باید به تولید چیپست های اقتصادی برای مدل های ارزان‌قیمت بپردازد یا پردازنده های میان رده قدیمی از جمله کایرین ۶۵۹ را در گوشی های اقتصادی تعبیه کند. مهندسان چینی احتمالا چیپست های جدید را بر پایه فرایند تولید کوچکتر و با GPU و GPU پیاده سازی می کنند چون این ترکیب می تواند قدرت زیادی را برای مدل های اقتصادی به ارمغان بیاورد.

 

برای اطلاع از اخبار بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منبع خبر