مایکروسافت بالاخره قابلیت «Screen Sharing» را دو ماه پس از معرفی اولیه، به کاربران نسخه موبایل اسکایپ ارائه کرد. از امروز کاربران اسکایپ در سیستم عامل های اندروید و iOS بهبودهای قابل توجهی را در تجربه کاربری خود شاهد خواهند بود که امکان اشتراک گذاری صفحه یکی از آنهاست.

قابلیت Screen Sharing خصوصاً برای مقاصد آموزشی کاربردی خواهد بود
لازم به توضیح است که در حالت Screen Sharing، کاربر می تواند محتوای صفحه گوشی یا کامپیوتر را به جای تصویر دوربین برای طرف مقابل نمایش داده و مثلاً یک اسلاید شو در پاورپوینت را مرور کند. جنین قابلیتی به خصوص برای مقاصد آموزشی کاربرد داشته و در نسخه دسکتاپ، یکی از ابزارهای مورد علاقه دانشجویان است.

استفاده از قابلیت جدید ساده است؛ کافی است از طریق منوی «...» جدید (سمت چپ تصویر اصلی مطلب) گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و رابط کاربری گوشی خود را به اشتراک بگذارید. لازم به اشاره است که منوی جدید قابلیت های دیگری از جمله ضبط تماس و نمایش زیرنویس را هم در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

در کنار اشتراک گذاری صفحه و ضبط مکالمات، اسکایپ ویژگی های جدیدی هم برای بهبود تجربه کاربری به اپلیکیشن موبایل خود اضافه کرده تا تماس های تصویری را بیش از پیش آسان و کاربردی کند.

به لطف تغییرات جدید، حالا کاربران اسکایپ موبایل می توانند با یک لمس، کنترل های تماس را محو کرده و به مکالمه بپردازند. دو لمس مداوم باعث می شود علاوه بر کنترل های تماس، سایر گزینه ها و دکمه ها نیز از صفحه کنار بروند و تماس تصویری بدون مزاحمت و مانع برقرار گردد.

گفتنی است طبق اعلام رسمی شرکت مایکروسافت، ویژگی های جدید همین حالا در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار دارند و می توان با دریافت آخرین نسخه اپلیکیشن اسکایپ از گوگل استور یا اپ استور، از آنها بهره مند شد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتراینجارا کلیک نمایید.

منبعخبر