آسیب‌پذیری جدیدی در اسکایپ پیدا شده که به کاربران اجازه می‌داد بدون نیاز به واردکردن رمز گوشی به اطلاعاتموبایل دسترسی داشته باشند. آسیب‌پذیری اسکایپ در گوشی‌های اندروید مشاهده شده بود و به کاربران اجازه می‌داد بعد از دریافت تماس اسکایپی، بدون نیاز به بازکردن قفل گوشی، به تصاویر و فهرست مخاطبان و حتی مرورگر دسترسی داشته باشند.

فلوریان کانشوچی این باگ را برای اولین‌بار به مایکروسافت گزارش داد. او می‌گوید این باگ به کاربر اجازه می‌دهد بعد از پاسخ‌دادن به تماس اسکایپی، وارد گالری تصاویر شود، به فهرست مخاطبان دسترسی پیدا کند، پیغام بفرستد و حتی لینک فرستاده‌شده در پیغام‌ها را با مرورگر بازکند؛ بدون اینکه به بازکردن قفل موبایل نیازی داشته باشد. او می‌گوید:

روزی مشغول استفاده از این اپلیکیشن بودم که احساس کردم امکاناتی بیش‌ازحد معمول دراختیار من قرار داده است. سپس، طرزفکرم را تغییر دادم و به این فکر کردم که اگر شخص دیگری درحال‌استفاده از موبایل باشد، مطمئنا نباید بدون بازکردن قفل گوشی این اطلاعات را ببیند. باگی که من در اسکایپ پیدا کردم، به طراحی و کدنویسی اشتباه مربوط است و درمجموع، فکر می‌کنم همه‌ی انسان‌ها جایزالخطا هستند.

او این موضوع را به مایکروسافت اطلاع داد و صبر کرد به‌روزرسانی جدید اسکایپ منتشر شود تا سپس، این موضوع را عمومی کند. مایکروسافت هنوز بیانیه‌ی رسمی بابت باگ پیداشده منتشر نکرده؛ اما این مشکل را در آخرین نسخه‌ی اسکایپ برطرف کرده است.

در ویدئو زیر می‌بینیم کاربر بعد از پاسخ‌دادن به تماس اسکایپی، بدون نیاز به بازکردن قفل موبایل به تصاویر، فهرست مخاطبان، پیغام‌ها و مرورگر دسترسی دارد.