برای کسانی که با بودجه میلیون دلاری به دنبال یک اثر هنری متفاوت هستند، شاید The Persistence of Chaos انتخاب مناسبی باشد. این نام، به ویروسی ترین لپ تاپ جهان تعلق دارد که شش مورد از خطرناک‌ترین بدافزارهای کامپیوتری را در خود جای داده است.


این دستگاه توسط هنرمند اینترنتی “Guo O Dong” به ویروسی ترین لپ تاپ جهان بدل شده است. البته خریدار احتمالی می‌‌تواند از گزند ویروس های مخرب نهفته در آن محفوظ بماند؛ مادامی که خیال اتصال لپ تاپ به شبکه وای-فای یا یک فلش درایو را نداشته باشد.

در حال حاضر، تمامی اتصالات فیزیکی و بی‌سیم دستگاه قطع شده‌اند تا از احتمال انتشار بدافزارها به کامپیوترهای دیگر جلوگیری شود. آن‌طور که خالق این به اصطلاح «اثر هنری» توضیح می‌دهد، قصدش از چنین کاری این بوده است که جلوه‌ای فیزیکی از تهدیدات دنیای دیجیتال را به دید جهانیان برساند. او می‌گوید:

ویروس‌های مسلح شده‌ای که به شبکه برق‌رسانی یا زیرساخت‌های عمومی هجوم می‌برند، می‌توانند آسیب مستقیم ایجاد کنند. این در حالیست که بسیاری از افراد خیال می‌کنند چیزی که در کامپیوتر اتفاق می‌افتد، نمی‌تواند ما را به طور فیزیکی تحت تاثیر قرار دهد.

این لپ تاپ 10.2 اینچی سامسونگ، از شش ویروس به شدت خطرناک میزبانی می‌کند و «دونگ» آن‌ها را به علت سطح بالای آسیب‌رسانی اقتصادی، گلچین کرده است.

 

از جمله بدافزارهای موجود در این لیست، باید به ویروس آی لاو یو (ILOVEYOU) اشاره کنیم که از دهه 2000 و در قالب یک نامه‌ی‌ عاشقانه‌ی ضمیمه شده به ایمیل، پدیدار شد. دستگاه به باج افزار واناکرای (WannaCry) هم آلوده است که دو سال پیش با قفل کردن سیستم‌های بسیاری، در ازای دسترسی کاربران از آن‌ها باج‌خواهی کرد. نهادهای امنیتی، کره شمالی را پشت حملات این باج افزار می‌دانند.

حراج ویروسی ترین لپ تاپ جهان توسط یک شرکت امنیت سایبری، به اسم DeepInstinct برگزار می‌شود و در حال حاضر بالاترین مبلغ پیشنهادی، اندکی بیش از 1.2 میلیون دلار است.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتراینجارا کلیک نمایید.

منبع خبر