کل موجودی دستگاه‌هایی هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو که قرار بود ازطریق وب‌سایت VMall پیش‌فروش شود، در ۱۰ ثانیه به‌اتمام رسید و غول فناوری چینی موفق شد ۲۹.۸ میلیون دلار درآمد کسب کند.

اوایل فروردین‌، دو گوشی هوشمند هواوی P30 و P30 Pro با دوربین قدرتمندتر از گذشته معرفی شدند. براساس آخرین اخبار منتشرشده‌ی MyDrivers به‌گزارش GSMArena، غول فناوری چینی پیش‌فروش دو گوشی هوشمند بالارده‌ی خود را ازطریق وب‌سایت VMall آغاز کرد. باوجوداین در کمال ناباوری، پیش‌فروش تمامی دستگاه‌های موجود، تنها پس از ۱۰ ثانیه به‌اتمام رسید.

هواوی با پیش‌فروش گوشی‌های هوشمند بالارده‌ی خود موفق شد درآمدی درحدود ۲۹.۸ میلیون دلار کسب کند. باتوجه‌به اینکه هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو در نسخه‌های مختلف به بازار عرضه خواهند شد، برآورد می‌شود درحدود ۳۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دستگاه گوشی هوشمند از این دو مدل پیش‌فروش شده است.

 

گوشی هواوی پی ۳۰ با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی ۵۹۵ دلار و نسخه‌ای با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ۶۴۰ دلار و نسخه‌ای با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز ۷۱۴ دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است.

هواوی پی ۳۰ پرو نیز قیمتی بین ۸۱۸ دلار تا ۱,۰۱۳ دلار دارد. ۳,۰۰۰ کاربر اولی که این گوشی هوشمند را پیش‌خرید کرده باشند، مونوپاد هدیه خواهند گرفت. غول فناوری چینی، تنها تعداد محدودی گوشی‌های هوشمند هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو را ازطریق وب‌سایت مذکور پیش‌فروش کرده است. درنتیجه، وقتی گفته می‌شود پیش‌فروش کل دستگاه‌های پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو در زمان ۱۰ ثانیه به‌پایان رسید، این صحبت درباره‌ی کل موجودی این دو گوشی هوشمند نیست؛ بلکه تعداد گوشی‌هایی که هواوی برای فروش ازطریق آن وب‌سایت مشخص کرده بوده، در آن زمان کوتاه به‌اتمام رسیده است.

هواوی پی ۳۰ از نمایشگر ۶.۱ اینچی AMOLED، رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰، نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹، تراشه‌ی کرین ۹۸۰، باتری ۳,۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سه‌گانه‌ در پنل پشتی بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند ۴۰ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه‌‌ی آن ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین سوم نیز ۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی سه‌برابری است. دوربین سلفی این گوشی ۳۲ مگاپیکسلی است.

 

 

موفقیت هواوی پی ۳۰ می‌تواند در سال جاری منجر به پیشی‌‌گرفتن غول فناوری چینی از سامسونگ و اپل شود؟

هواوی پی ۳۰ پرو با نمایشگر ۶.۵ اینچی AMOLED، رزولوشن ۲۳۲۴۰ در ۱۰۸۰، نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ و تراشه‌ی کرین ۹۸۰ معرفی شد. نسخه‌های مختلف این گوشی هوشمند با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌های داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.

هواوی پی ۳۰ پرو از دوربین چهارگانه در پنل پشتی بهره می‌برد: دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین سوم ۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری. به‌علاوه‌، این گوشی از حسگر ۵ مگاپیکسلی زمان پرواز (ToF) نیز بهره می‌برد. حسگر ToF برای سنجش میدان عمق و اجرای بهتر بوکه تعبیه شده است و سرعت نور مادون قرمز را اندازه‌گیری می‌کند که به سوژه برخورد می‌کند و به دوربین برمی‌گردد. همان‌طورکه گفته شد، این حسگر برای تصویربرداری سه‌بعدی و اجرای بهتر بوکه و واقعیت افزوده کاربرد خواهد داشت. افزون‌براین، هواوی پی ۳۰ پرو با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و باتری ۴,۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی به بازار عرضه خواهد شد که می‌تواند در زمان ۳۰ دقیقه باتری را از صفر درصد تا ۷۰ درصد شارژ کند.

سال گذشته، هواوی برای اولین‌بار فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی در سال ۲۰۱۸ رکوردشکنی کرد. به‌نظر می‌رسد غول فناوری چینی برای سال جاری نیز برنامه‌هایی دنبال می‌کند و قصد دارد از سد سامسونگ نیز عبور کند. البته، ممکن است هواوی برای دستیابی به‌ چنین جایگاهی مجبور باشد تا سال ۲۰۲۰ منتظر بماند.

البته، نباید فراموش کنیم به‌دلیل ممنوعیت‌هایی که هواوی در عرضه‌ی محصولات خود در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا با آن‌ها مواجه است، هیچ‌یک از اپراتورهای تلفن‌همراه آمریکایی از دستگاه‌های هواوی پشتیبانی نمی‌کنند. چند روز قبل گفته شده بود نزاع چین و آمریکا در پی نگرانی‌های امنیتی از هواوی تشدید پیدا کرده است. هواوی نه‌تنها به‌عنوان سومین تولید‌کننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان شناخته می‌شود؛ بلکه در حوزه‌ی تجهیزات شبکه به بازارهای جهانی نیز جزو بهترین ارائه‌دهندگان بازار به‌شمار می‌رود.

 

برای دیدن خبرهای بیشتر اینجا کلیک کنید.

منبع خبر