به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۸ میلادی قرار است پایان خوشی برای استارتاپ اسنشال فون نداشته باشد چرا که دیگر پرچمدار این شرکت یعنی اسنشال فون که یا نام PH-1 هم شناخته می شود، در بازار فروخته نمی‌شود. شرکت سازنده نیز مدعی شده که تولید اسنشال فون بطور کامل متوقف شده و دیگر قرار نیست چنین تلفن هوشمندی به بازار عرضه گردد.

این شرکت در بیانیه‌ای رسمی تایید کرده که فرآیند تولید PH-1 به طور کلی متوقف شده و دیگر قرار نیست این تلفن هوشمند به بازار عرضه گردد. در عوض استارتاپ یاد شده قصد دارد که روی پرچمدار بعدی خود تمرکز کند تا بتواند بهترین گزینه را برای خریداران فراهم آورد.

بدین ترتیب اگر کاربری بخواهد اسنشال فون را خریداری کند مجبور خواهد بود سراغ بازار موجود برود و نمونه‌های کارکرده‌ی این پرچمدار را تهیه کند. با این وجود هنوز قرار است آپدیت‌هایی برای این گوشی منتشر شود تا تمامی ویژگی‌های امنیتی این موبایل را ارتقا بخشد.

 

اسنشال فون در فصل تعطیلات به طور کامل فروخته شده و دیگر خرده فروشی‌ها چنین گجتی را برای فروش در اختیار ندارند. کارشناسان باور دارند که حراجی‌های مختلف و تخفیف‌های پرشمار در نظر گرفته شده برای این موبایل تاثیر به سزایی در فروش کامل این محصولات گذاشته است.

البته تاکنون خبر‌های عجیبی از این استارتاپ که زیر نظر «اندی روبین» بنیان گذار سیستم عامل اندروید شروع به کار کرده، شنیده می‌شود. چندی پیش شبکه‌ی بلومبرگ اعلام کرد که کمپانی اسنشال ۳۰ درصد از کارکنانش را اخراج کرده و این تعدیل نیرو صرفا در بخش سخت افزار و فروش این شرکت اتفاق افتاده است.

با این وجود گزارش شده که با موبایل بعدی اسنشال می‌توان زندگی بدون تلفن هوشمند را تجربه کرد. البته از سوی دیگر نیز گزارشاتی مبنی بر کنسل شدن تولید این موبایل شنیده می‌شود. حال این شرکت اعلام کرده روی نسل بعدی این تلفن هوشمند تمرکز کرده و قرار است نسل بعدی اسنشال فون از دوربین قوی تر و بدنه ای بهتر بهره ببرد. بنابراین باید برای اطلاع حاصل کردن از برنامه‌های بعدی اسنشال، منتظر عرضه گوشی‌ها باشیم و تا آن زمان بعید است که این گزارشات قطعی باشد.