برای آنکه بتوانید طراحی وب را به بهترین صورت انجام دهید باید نکاتی را در این زمینه بدانید. دانستن نکات کلیدی طراحی وب قبل از شروع پروژه بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد به همین جهت در این متن قصد داریم به بررسی 10 نکته از نکات کلیدی طراحی وب بپردازیم که شما باید قبل از شروع پروژه آن ها را بدانید.
نیاز مشتری 
اولین نکته از نکات کلیدی طراحی وب در نظر گرفتن و درک نیاز مشتری ست.برای کسب رضایت مشتری یکی از نکات بسیار مهم این است که بدانید نیاز مشتری به طور دقیق چیست تا بتوانید در مسیر بر طرف کردن آن قدم بردارید. بنابراین یکی از نکات کلیدی طراحی وب و اولین قدم برای شروع کار دانستن و درک کامل نیاز مشتری می باشد. این کار شاید در ظاهر بسیار راحت باشد و مشکلی به نظر نیاید اما اگر مشتری نتواند نیاز های خود را به طور دقیق شرح دهد کار شما سخت می شود. در برخی موارد نیز مشتری برای پروژه توضیحاتی بسیار طولانی ارائه می دهد که باعث می شود شما سردرگم شوید و نتوانید نکات مهم را تشخیص دهید.
برای آن که بتوانید در تشخیص نیاز مشتری عملکرد مناسبی داشته باشید می توانید سوالاتی جهت از بین بردن ابهامات ذهنی تان از مشتری بپرسید تا توضیحاتی دقیق تر داشته باشید و برداشت تان را به آن ها بازگو نمایید تا اشتباهی صورت نگرفته باشد.
دومین نکته از نکات کلیدی طراحی وب این است که در مورد نوع کار مشتری تان اطلاعات کافی داشته باشید. این موضوع به شما کمک می کند تا بدانید که در طراحی وب و انجام پروژه چه کار هایی را باید انجام دهید و مطابق با نیاز مشتری پیش بروید. برای این کار می توانید از مشتری قبل از شروع پروژه نام شرکت و برند، توضیح و یا تصاویر مربوطه را دریافت نمایید.
این که بدانید مخاطب های مشتری شما چه کسانی هستند نیز می تواند در این امر به شما بسیار کمک نماید.

داشتن یک برنامه خوب
سومین نکته از نکات کلیدی طراحی وب داشتن یک برنامه عملیاتی جدی ست که بر طبق آن پیش بروید. این موضوع که بتوانید این برنامه را قبل از اجرا به مشتری تان نیز نشان دهید باعث می شود تا همه چی بدون هیچ اشتباه و سوء تفاهمی انجام شود. بدین صورت مشتری نیز قبل از انجام پروژه به طور کامل از روند اجرا و طراحی وب آگاه می باشد. داشتن یک برنامه به شما کمک می کند تا سرعت کارتان نیز بیشتر شود.
چهارمین نکته از نکات کلیدی در طراحی وب این است که زمان مشخصی را برای اتمام کار تان و تحویل پروژه در نظر بگیرید. این موضوع سبب رضایت مندی مشتری و همچنین برتری یافتن شما از دیگر رقیب های تان می شود. داشتن کیفیت مناسب کار و ارائه دادن آن در زمان مقرر و تعیین شده می تواند در کار شما تاثیر بسزایی داشته باشد. برای آنکه بتوانید از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و پروژه را در وقت تعیین شده برسانید باید سعی کنید که آن را زودتر از زمان مشخص شده آماده کنید.

برقراری ارتباط
نکته پنجم از نکات کلیدی طراحی وب داشتن یک ارتباط مناسب با مشتری می باشد. اگر شما یک ارتباط مناسب با مشتری برقرار نمایید می توانید از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. به این صورت که اگر تردید و یا ابهامی از پروژه و طراحی وب در ذهنتان ایجاد شده است می توانید آن را با مشتری در میان بگذارید تا آن موضوع بر طرف شود. اگر ارتباط مناسبی بین شما و مشتری ایجاد نشده باشد نمی توانید رضایت مشتری را در کار جلب نمایید.
نکته ششم در نکات کلیدی طراحی وب این است که در هر مرحله از انجام پروژه و طراحی وب آن را با مشتری در میان بگذارید. بدین صورت که هر قسمت کوچک از پروژه را که انجام دادید به مشتری منتقل کنید تا نظرش را متوجه شوید.

 
اضافه نکردن مطلب اضافه

هفتمین نکته از نکات کلیدی طراحی وب این است که اگر فکر می کنید مطلبی را باید به مطالبی که مشتری می خواهد اضافه کنید بهتر است آن را در ابتدا با مشتری مطرح کنید؛ زیرا ممکن است که مشتری تان با اضافه کردن آن مطلب موافق نباشد و بدین صورت باعث نارضایتی می شود که می تواند بر روی روند کاری تان تاثیر منفی بگذارد. بنابراین اگر فکر می کنید که باید مطلبی را اضافه کنید در ابتدا آن را با مشتری مطرح کنید.
هشتمین نکته از نکات کلیدی طراحی وب داشتن صداقت در کار می باشد. داشتن صداقت و همکاری شما در کار سبب ایجاد رابطه ای مناسب با مشتری می شود.

الگو گرفتن از بهترین ها
نهمین نکته از نکات کلیدی طراحی وب الگو گرفتن از طراحان برتر می باشد. به طور معمول افراد موفق در این زمینه از بهترین روش ها در طراحی استفاده می کنند. انتخاب کردن رنگ های مناسب، استفاده نکردن از موارد اضافه در طراحی و... از جمله این موارد می باشد که می توانید در طراحی وب آن ها را رعایت نمایید.
دهمین نکته از نکات کلیدی طراحی وب اهمیت دادن به محتوا می باشد که در حقیقت جزو مهم ترین قسمت ها در نکات کلیدی طراحی وب می باشد. مناسب بودن محتوای وب سایت سبب می شود تا موتور جست و جو نیز سایت را بهتر پیدا کند که این موضوع بسیار مطلوب است.