به نظر می‌رسد تقاضای کم برای خودروهای مرسدس بنز کلاس X، این شرکت را متقاعد به توقف تولید آن می‌کند.

 

تمام اقدامات در رابطه با اولین پیکاپ مرسدس بنز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش رفت. مرسدس بنز کلاس X در زمان معرفی با استقبال مناسبی روبه‌رو شد و به موتور قدرتمند 6 سیلندر نیز مجهز شد. این خودروی آلمانی در نمونه‌ای با موتور 8 سیلندر و طراحی متفاوت وارد بازار شد. با وجود این موارد، گزارشی جدید به امکان توقف تولید خودروهای کلاس ایکس مرسدس بنز اشاره می‌کند.

بر اساس اعلام منبعی آشنا با صنعت خودرو، مرسدس بنز به دنبال کاهش هزینه‌های خود و افزایش سود است. به نظر می‌رسد برای دستیابی به این هدف، خودروهای کلاس X اولین قربانی باشند. سال گذشته میلادی مرسدس بنز تنها موفق به فروش 16,700 دستگاه از پیکاپ خود در بازارهای اروپایی، استرالیا و آفریقای جنوبی شد که بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی سازنده آن بود. این میزان فروش، درآمد مناسبی را برای این شرکت آلمانی به همراه نداشته است.

 

در حال حاضر مرسدس بنز در رابطه با گزارش توقف تولید این خودرو، واکنشی از خود نشان نداده است. به نظر می‌رسد عدم قطعیت در همکاری اتحاد رنو نیسان با دایملر، یکی از دلایل توقف تولید خودروهای کلاس X باشد. این پیکاپ در حقیقت همان نیسان ناوارا بوده که تغییرات در مهندسی آن به چشم می‌خورد. مرسدس بنز کلاس X که در بارسلون به تولید می‌رسد، تا به امروز نتوانسته توقع سازنده خود را برآورده کند.

این پیکاپ لوکس در کشور آلمان با قیمت پایه 37,294 یورو به فروش می‌رسد که معادل با 41,856 دلار است. قیمت پایه مدل 6 سیلندر مرسدس بنز کلاس X برابر با 48,790 یورو بوده که معادل 54,759 دلار است. برای مقایسه بد نیست به پیکاپ فورد F-150 پلاتینیوم با قیمت پایه 54,920 دلار در بازار ایالات متحده آمریکا اشاره کنیم.

 

بر اساس گزارش جدید، یکی از دلایل کاهش فروش مرسدس بنز مربوط به فراخوانی آن است. چندین بار این پیکاپ به علت مشکل پدال ترمز فراخوانی شده که برای یک محصول با قیمت 40 دلار کاملا غیر منطقی است. دایملر در اوایل ماه جاری میلادی پیش‌بینی خود برای میزان سود را کاهش داد که چهارمین بار در 13 ماه گذشته محسوب می‌شود. علت کاهش سود این شرکت را باید مربوط به هزینه‌های در نظر گرفته شده برای رسوایی آلودگی موتورهای دیزلی و همچنین شرکت تاکاتا دانست.

 

برای دیدن اخبار فناوری بیشتر اینجا کلیک کنید

منبع خبر