جدیدترین مدل از ون برقی ویتو از موتور برقی ۸۵ اسب بخاری با گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. باتری این خودرو با استفاده از شارژر سه فاز در عرض ۶ ساعت شارژ می‌شود؛ با هر بار شارژ نیز امکان پیمودن مسافت ۱۴۸ کیلومتر وجود دارد. 

 مدل جدید مرسدس بنز eVito خودرویی با دیفرانسیل جلو است و امکانات استاندارد آن مانند تیپ PURE نسخه‌ی بنزینی هستند. تجهیزات این مدل فرمان قابل تنظیم، سیستم کمکی شروع حرکت در شیب، گرمکن آینه‌های برقی جانبی، درهای کشویی در هر دو طرف، کف چوبی و چراغ ترمز هوشمند را شامل می‌شوند. مرسدس بنز eVito امکانات جدیدی مانند سیستم ارتباطی PRO connect مرسدس، گرمکن صندلی راننده، سیستم تهویه‌‌مطبوع Tempmatic، کابل شارژر ۴ متری و سیستم ردیابی خودرو CanTrac را نیز در اختیار راننده می‌گذارد. 

مرسدس بنز eVito جدید در دو نسخه با فاصله‌ی محوری مختلف و تیپ‌های PURE L2 و PURE L3 عرضه خواهد شد. مدل L2 فضای باری به میزان ۶ متر مکعب دارد. وزن خالص این مدل ۲۲۷۷ کیلوگرم و حداکثر وزن آن با بارگیری ۳۲۰۰ کیلوگرم است. بر همین اساس مدل L2 توانایی حمل ۹۲۳ کیلوگرم بار را دارد. در سمت دیگر مدل بزرگ‌تر L3 قرار دارد. فضای بار این مدل ۶.۶ متر مکعب خواهد بود. وزن خالص آن به ۲۳۰۲ کیلوگرم و حداکثر وزن آن به ۳۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد. مدل L3 توانایی حمل ۸۹۸ کیلوگرم بار را دارد.

مرسدس بنز در کنار eVito PURE یک مدل دیگر به‌نام eVito Progressive‌ را هم تولید خواهد کرد. این مدل دارای مشخصاتی همچون سپرهایی با رنگ متضاد بدنه، قالپاق چرخ‌ها، مه‌شکن جلو، سیستم کمکی چراغ‌های جلو، سیستم محدودکننده‌ی سرعت به ۱۲۰ کیلومتربرساعت، صندلی راحت‌تر و آینه‌های جانبی برقی تاشونده است. مرسدس بنز برای هر دو مدل eVito سیستم Mercedes Pro به‌صورت استاندارد ارائه می‌دهد. این سیستم پس از سال‌ها برای اولین‌بار به‌صورت رایگان عرضه می‌شود و از توانایی‌های آن می‌توان به قابلیت قفل و بازکردن درها از راه دور، سیستم پایش رانندگی، پایش سرویس خودرو آنلاین و سیستم کمکی محاسبه مدت زمان پارک اشاره کرد.

با استفاده از سیستم Mercedes Pro امکان تنظیم سیستم تهویه‌ی خودرو از راه دور وجود دارد و راننده می‌تواند ایستگاه‌های شارژ حوالی خودرو را هم ببیند. مدل جدید eVito درحال‌حاضر در نمایندگی‌های مرسدس بنز در سرتاسر جهان قابل سفارش است.