شرکت معظم آلمانی کانتیننتال که سابقه طولانی در بخش تحقیق و توسعه صنعت خودروسازی دارد، یک قوای محرکه هیبریدی جدید 48V به همراه یک موتور 30 kw را معرفی کرده است که اولین نمایش آن در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر خواهد بود.

طبق اعلام کانتیننتال، قوای محرکه مذکور از جدیدترین دست آوردهای این شرکت بهره می گیرد. موتور 30 kw که توسط آب خنک می شود بین جعبه دنده و موتور احتراق داخلی خودرو قرار گرفته و همچنین کنترل کننده الکترونیکی جدیدی نیز برای این سیستم طراحی شده که بهره وری قوای محرکه مذکور را افزایش می دهد.

کانتیننتال

 

در سال های اخیر معرفی خودروسازان مختلفی سیستم نیمه هیبریدی موسوم به 48V را در محصولات خود استفاده کرده بودند، اما کانتیننتال قصد دارد سیستم اختصاصی خود را معرفی کند. این سیستم قابلیت سرعت گیری تا 90 کیلومتر بر ساعت تنها به کمک موتور الکتریکی داشته و قیمت آن نیز به نسبت مدل های ولتاژ بالا که در اکثر خودروهای هیبریدی استفاده می شود ارزان تر است.

 

طبق صحبت های مدیر اجرایی کانتیننتال آندریاس ولف، این شرکت در حال کار بر روی تمامی سیستم های هیبریدی و الکتریکی بوده و نکته حائز اهمیت امکان اتکا به تنها یک منبع انرژی برای سیستم های جدید کانتیننتال است.

در حال حاضر کانتیننتال میزان دقیق بهینه بودن این قوای محرکه را اعلام نکرده است اما احتمال می رود در حدود 20 درصد از گازهای سمی CO2 تولیدی موتورهای احتراق داخلی با همراهی این قوای محرکه کاسته شود و بهبود عملکردی در حدود 10 درصدی نسبت به سیستم های فعلی 48V رخ دهد. کانتیننتال این موتور را بر روی یک فورد فوکوس به صورت آزمایشی نصب کرده است. اما هنوز مشخص نیست کدام شرکت از این قوای محرکه جدید بهره مند خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مطلب مرتبط با سیستم 48V شرکت مرسدس بنز را در اینجا مطالعه کنید.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر