حدود یک‌پنجم شرکت‌های بزرگ هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنند.

 

 

مایکروسافت در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ به پشتیبانی از ویندوز ۷ خاتمه می‌دهد و پس از این تاریخ دیگر هیچ‌گونه پشتیبانی و به‌روزرسانی‌ امنیتی برای رایانه‌هایی که از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند، ارائه نخواهد داد. البته کاربران می‌توانند پس از پایان‌یافتن پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷، همچنان به استفاده از آن ادامه دهند؛ اما رایانه‌شان نسبت‌به خطرات امنیتی آسیب‌پذیر می‌شود و دلیل آن، دریافت‌نکردن به‌روزرسانی‌های امنیتی است. مایکروسافت به کاربران پیشنهاد داده است تا برای جلوگیری از خطرات احتمالی، ویندوز خود را به نسخه ۱۰ ارتقاء دهند. شرکت سازنده نرم‌افزارهای سازمانی Kollective، درباره میزان به‌کارگیری ویندوز ۷، یک زمینه‌یابی انجام داده است که ۲۰۰ کارمند شرکت‌های فناوری اطلاعات در ایالت متحده و بریتانیا در آن شرکت داشته‌اند و نتایج جالبی از این بررسی به‌دست آمده است.

 

تقریبا یک‌پنجم شرکت‌های بزرگ هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنند. هرچند که بسیاری از شرکت‌ها روند مهاجرت به ویندوز 10 را آغاز کرده‌اند، به عقیده Kollective، این مهاجرت چندین سال طول خواهد کشید و تا قبل از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ انجام خواهد شد.

 

مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که به‌منظور پشتیبانی از این کاربران، در ژانویه ۲۰۲۳، به‌روزرسانی امنیتی تمدیدشده ویندوز ۷ (ESU) را به‌صورت پولی ارائه خواهد داد.

 

به‌روزرسانی امنیتی تمدیدشده ویندوز ۷ به‌صورت انفرادی برای هر سیستم ارائه می‌شود و هرسال قیمتش دوبرابر خواهد شد.

دن وتراس، مدیرعامل شرکت Kollective در این باره بیان می‌کند:

هنگامی که زمان مهاجرت از ویندوز XP فرا رسید، برای برخی از شرکت‌های بزرگ حدود سه سال طول کشید تا تمام سیستم‌هایشان را به ویندوز جدید انتقال دهند. اکنون بسیاری از شرکت‌ها باید روند ارتقاء ویندوز را تا کمتر از ۱۲ ماه انجام دهند و اگر موفق به چنین کاری نشوند، مجبور هستند برای تمدید پشتیبانی هزینه بپردازند. شرکت‌های بزرگتر باید بیش از یک میلیون دلار در سال بپردازند تا به ماندن در ویندوز ۷ ادامه دهند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا کلیک کنید

منبع خبر