مایکروسافت برای تشویق کاربران به نصب ویندوز 10 بازی های کارتی و تخته ای را از ویندوزهای قدیمی حذف می کند. زمان غیر فعال شدن بازی ها به نوع ویندوز شما باز می گردد.

مایکروسافت قبلاً برای تشویق کاربران ویندوز 7 به کوچ کردن به ویندوز 10 پیام اخطار برای آن ها ارسال کرده بود. این غول نرم افزاری در حال حذف بسیاری از بازی های Internet Games از ویندوز 7، XP و ME است.

 

در لیست زیر اسامی تعدادی از بازی هایی که حذف خواهند شد را می بینید:

Backgammon
Checkers
Hearts
Reversi
Spades
MSN Go
کاربران ویندوز XP و ME جزو اولین کسانی هستند که دسترسی‌شان به این بازی ها قطع می شود. بازی های فوق از تاریخ 31 ژوئیه 2019 (9 مرداد 1398) دیگر قابل بازی کردن در ویندوز XP و ME نیستند.

تیم Gaming ویندوز در بیانیه ای اعلام کرد:

«با قلبی آکنده از غم این تصمیم دشوار را گرفته ایم. زمان آن فرا رسیده تا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را صرف تکنولوژی های جدیدتری کنیم.»

وضعیت برای کاربران ویندوز 7 کمی بهتر است؛ آن ها تا 22 ژانویه 2020 (2 بهمن 1398) فرصت دارند تا با بازی های Backgammon, Checkers, Spades و MSN Go سرگرم شوند. یعنی حدوداً یک هفته بعد از به پایان رسیدن پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7.

مایکروسافت

 

البته حتماً بازی های مشابه دیگری در اینترنت وجود دارند تا شما بتوانید آن ها را جایگزین این بازی ها کرده و با آن ها در سیستم قدیمی خود به بازی بپردازید. مایکروسافت قصد دارد کاربران را تشویق به آپگرید کردن به ویندوز 10 کرده و آن ها را به سمت بازی هایی که در اپ استور این ویندوز قرار دارند سوق دهد.

سؤالی که در ذهن شکل می گیرد این است که چرا مایکروسافت عدم پشتیبانی از بازی های ویندوزهای قدیمی را زودتر اجرا نکرد، چون پشتیبانی رسمی از ویندوزهای XP و ME سال ها قبل به پایان رسیده بود ولی دسترسی به بازی های Internet Games ادامه داشت. حالا قرار است به زودی ویندوز 7 نیز همانند آن ها به دست فراموشی سپرده شود.

در انتها پیشنهاد می کنیم اگر هنوز از ویندوز های قدیمی مثل 7 و XP استفاده می کنید، سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقاء دهید چون ویندوزهای قدیمی آسیب پذیر هستند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر