روز گذشته و تنها برای چند دقیقه، فید اینستاگرام برخی از کاربران به صورت افقی در آمد. پس از وقوع این اتفاق کاربران اینستاگرام دیگر نمی‌توانستند برای گشت و گذار در فید خود به پایین اسکرول کنند و باید مثل تماشای عکس در آلبوم‌های اینستاگرام، صفحه را به سمت چپ یا راست می‌کشیدند تا پست منتشر شده‌ی بعدی یا قبلی را مشاهده نمایند. پیش از این اینستاگرام ویژگی یاد شده را برای بخش اکسپلور مورد استفاده قرار داده بود ولی روز گذشته به نظر می‌رسید که قصد دارد فید افقی را به صفحه‌ی مجازی خود نیز بیاورد.

در فید جدید، هر کدام از پست‌ها تبدیل به یک استوری بسیار بزرگ و یک صفحه می‌شوند که دارای نوار اسکرول در بالا هستند تا نمایش دهد که چه مقدار از پست‌ها را مشاهده نموده‌اید. این تغییر شاید برای عموم کاربران اینستاگرام قابل قبول نباشد چرا که مدت‌هاست همه به حالت قدیمی پست‌های این شبکه‌ی اجتماعی عادت کرده‌اند.

در نمایش فید جدید، هر کدام از عکس‌ها اصلی ترین نقطه‌ی تمرکز صفحات خواهند بود. همچنین تنها امکان مشاهده‌ی یک پست برایتان وجود خواهد داشت. کامنت‌ها نیز راحت تر قابل مشاهده هستند و باید صفحه را به بالا بکشید تا نظرات درج شده را مطالعه نمایید.

البته تجربه‌ی تماشای پست‌ها به صورت افقی، فقط مربوط به فید اینستاگرام بوده و با رفتن به پروفایل کاربران دیگر، همه چیز مثل گذشته است. البته لازم به ذکر است که این تغییرات تنها چند دقیقه باقی ماند و به سرعت همه چیز به حالت عادی خود بازگشت.

 

رئیس بخش اینستاگرام «آدام موسری» در توییتر خود اعلام کرده بود که تغییرات یاد شده قرار بود یک «آزمایش کوچک» باشد. اما سخنگوی فیسبوک در اظهار نظری متناقض با رئیس اینستاگرام، از این موضوع به عنوان یک باگ یاد کرد و افزود که این مشکل به سرعت حل شده است.

به هر ترتیب حتی اگر موضوع یاد شده یک اتفاق تصادفی باشد، به نظر می‌رسد که اینستاگرام نمایش افقی فید‌ها را به صورت جدی پیگیری می‌کند و شاید به زودی شاهد عملیاتی شدنش باشیم.