بازار اپل آنقدر برای اپل مهم است که احتمالا برای از دست ندادن آن به حرکتی بی سابقه دست خواهد زد.

بر اساس گزارش رسانه های چینی اپل در حال بررسی توسعه مدل ویژه ای از آیفون برای این کشور است که در آن خبری از Face ID نیست. دلیل اینکار رقابت سنگینی است که کمپانی های چینی از جمله هواوی و اوپو با توسعه گوشی های با کیفیت و ارزان به این شرکت تحمیل کرده اند.

به گفته این رسانه ها اپل احتمالا برای حفظ توان رقابت نسخه های ارزانتری از آیفون را روانه این بازار می کند. برای کاهش این محصولات هم ظاهرا چاره ای جز قربانی کردن سنسور گرانقیمت Face ID و جایگزینی آن با Touch ID وجود ندارد. البته بعید نیست به جای مدل فیزیکی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده شود که جلوه ای زیباتر و امروزی تر دارد.
آیفون بدون Face ID

 

کمپانی کوپرتینویی پیش از این هم نسخه های خاصی از آیفون را برای کاربران چینی طراحی کرده است. برای مثال سال گذشته نسخه دو سیم کارت آیفون XS و XR را روانه این بازار کرد. با این حال پیاده سازی چنین تغییر قابل توجهی و بازگشت به فناوری نسبتا قدیمی Touch ID با عرضه نسخه دو سیم کارت قابل مقایسه نیست.

تا کنون هیچ از افشاگرها و تحلیل گران شناخته شده به حذف Face ID از آیفون ها برای بازار چین اشاره نکرده اند و مشخص نیست این گزارش تا چه اندازه صحت دارد. حتی در صورت واقعی بودن این شایعه، عملی کردن آن نیازمند سرمایه گذاری هنگفتی از سوی تامین کنندگان اپل است که جبران آن تنها با عرضه محصولات در بازارهای بیشتری میسر می شود.

در رندرهایی که تا کنون از خانواده آیفون ۱۱ منتشر شده کماکان بریدگی عریض بالای صفحه که میزبان Face ID است به چشم می خورد، بنابرین حتی اگر اپل چنین برنامه ای داشته باشد، آیفون بدون Face ID در سال های آتی تولید می شود.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر