پس از وقوع دو حادثه مرگبار و وضع محدودیت های بسیار توسط سازمان هوانوردی آمریکا، مهندسین هندی مسئول حادثه های اخیر بوئینگ 737 مکس شناخته شده اند.

اکثر کارمندان شرکت های هندی را جوانان تازه فارغ التحصیل تشکیل می دادند
به گزارش بلومبرگ، توسعه نرم افزار این هواپیما به شرکت های هندی HCL و Cyient Ltd سپرده شده بود که اکثر کارمندانشان جوانانی هستند که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. اگرچه بوئینگ این اخبار را تکذیب کرده است.سیستم MCAS این هواپیما عامل دو سقوط سال گذشته این هواپیمای پرفروش بوئینگ شناخته شده است. دیگر مشکل آن نیز مربوط به یکی از چراغ های هشدار کابین خلبان می شد که بوئینگ برون سپاری توسعه نرم افزار آن را نیز رد کرده است.

«مارک رابین»، یکی از مهندسین سابق گوگل در این باره می گوید:

«این موضوع بسیار بحث برانگیز بود زیرا راندمان کار نسبت به زمانی که خود مهندسین بوئینگ کد را می نوشتند بسیار پایین تر بود، و به علت درست عمل نکردن کدها مجبور بودیم آن ها را چندین بار از نو بنویسیم.»

بوئینگ تعداد زیادی از مهندسین ارشد کمپانی را اخراج کرده بود چون احساس می کرد محصولات شرکت به بلوغ کافی رسیده اند. علاوه بر این، به گفته طراحان بوئینگ 737 مکس از سمت مدیریت دائما فشار برای محدود کردن تغییرات و جلوگیری از به تعویق افتادن رونمایی حس می شده است.

 

با اینکه هواپیما ساز اهل شیکاگو اخیرا ادعا کرده بود مشکلات بوئینگ 737 مکس را برطرف کرده، سازمان هوانوردی آمریکا این هفته موفق به کشف مشکلی دیگر در آن شده و از بوئینگ خواسته آن را در کوتاه ترین زمان برطرف کند. اگرچه هنوز مشخص نشده این ایراد به سخت افزار بوئینگ 737 مکس مربوط می شود یا نرم افزار آن.

پس از دو سقوط فاجعه بار این هواپیما در سال گذشته، بسیاری کشورهای جهان پرواز آن را تا برطرف شدن ایرادهایش ممنوع کرده اند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر