مایکروسافت به تازگی فضای ذخیره‌سازی امنی به اپلیکیشن وان درایو اضافه کرده تا بتوانید در آن از فایل‌های حساس خود محافظت کنید. برای ورود به این فضا که Personal Vault نام‌گذاری شده می‌بایست از تمهیدات امنیتی مایکروسافت گذر کنید که می‌توانند پین کد، شناساندن اثر انگشت، چهره یا احراز هویت به شیوه دو فاکتوره باشند.

به لطف ویژگی همگام‌سازی کاربران وان درایو می‌توانند به فایل‌های ذخیره شده در Personal Vault هم از طریف اپلیکیشن موبایل، هم نرم‌افزار دسکتاپ و هم نسخه تحت وب دسترسی پیدا کنند و از این مزیت برای محافظت از اطلاعات حساس همچون کپی پاسپورت، کارت‌های شناسایی، اطلاعات بانکی و ... بهره ببرند

 

در نسخه ویندوز 10 مایکروسافت بخشی از فضای هارد درایو را از طریق BitLocker رمزنگاری می‌کند تا هنگام همگام‌سازی با وان درایو امنیت فایل‌ها تضمین باشد. همچنین در نسخه تحت وب با کار در محیط Personal Vault هیچ اطلاعاتی ذخیره و کش نخواهد شد. غول نرم‌افزاری این ویژگی را فعلا برای کشورهای استرالیا، نیوزیلند و کانادا ارائه کرده اما تا پایان سال تمام کاربران از سراسر دنیا قادر به استفاده از این فضای امن خواهند بود.

اما در کنار این موضوع مایکروسافت اعلام کرده که فضای ذخیره‌سازی در طرح 1.99 دلاری وان درایو را از 50 به 100 گیگابایت افزایش داده است. کسانی که قبلا طرح 1.99 دلاری را خریداری کرده‌اند نیز به طور خودکار 50 گیگابایت اضافه را دریافت خواهند کرد.

مضاف بر این، کاربران آفیس 365 حالا می‌توانند فضای ذخیره‌سازی خود را به 1 ترابایت نیز افزایش بدهند. این کار ماهانه فقط 9.99 دلار هزینه در پی دارد که در مقایسه با سایر سرویس‌ها هزینه معقولی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که طرح پایه وان درایو همچنان رایگان است و با ثبت نام در این سرویس 5 گیگابایت فضای ابری رایگان دریافت خواهید کرد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر