پاناسونیک سومین دوربین فول فریم را به سری مانت L خود اضافه کرده است. این مدل که S1H نام دارد در نمایشگاه Cine Gear Expo امسال معرفی شده و تمرکزش روی قابلیت های فیلم برداریست. پاناسونیک S1H دارای بسیاری از قابلیت هایی است که در مدل S1 منتظرشان بودیم اما ارائه نشدند؛ مانند فیلم برداری با کیفیت 6K، ضبط داخلی با فرمت 10 بیتی 4:2:2 و بیش از 14 استاپ داینامیک رنج.

در این دوربین امکان فیلم برداری بدون محدودیت زمانی وجود دارد
شکی نیست که پاناسونیک S1H فعلا پیشرفته ترین دوربین بدون آینه برای فیلم برداریست و به سادگی محصولات کنون، نیکون و سونی در این زمینه را کنار خواهد زد. در این دوربین امکان فیلم برداری با کیفیت 5.9K و نسبت تصویر 16:9 با نرخ 30 فریم بر ثانیه وجود دارد که به کاربر امکان ویرایش و بریدن تصویر در تدوین برای رسیدن به خروجی نهایی 4K را می دهد، و علاوه بر امکان فیلم برداری 6K با نسبت 3:2، S1H از لنزهای سینمایی آنامورفیک هم پشتیبانی می کند.

پاناسونیک اعلام کرده S1H اولین دوربین بدون آینه فول فریم دنیاست که قادر به ضبط ویدئوهای 4K و 10 بیتی DCI با نرخ 60 فریم بر ثانیه است. البته این ادعا کاملا هم درست نیست زیرا این دوربین ویدئوهای 4K DCI را به فرمت سوپر 35 میلی متری که تقریبا برابر APC-C است تبدیل می کند. اگرچه برای ضبط ویدئوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه مانند دوربین S1 از کل سطح سنسور استفاده می شود.

پاناسونیک S1H از ابتدا با گاموت های رنگی V-Log/V-Gamut سازگار است و مانند دوربین 20 هزار دلاری سینمایی Cinema Varicam بیش از 14 استاپ داینامیک رنج را پوشش می دهد. به گفته این کمپانی مدیریت رنگ این دوربین و مدل های GH5/Gh5s و Varicam کاملا مشابه هم است و در یک پروژه می توان از تمامی این مدل ها کنار هم و بدون مشکل استفاده کرد.

 

ضبط ویدئو با کیفیت 6K گرمای زیادی تولید خواهد کرد، به همین علت پاناسونیک در S1H از سیستم دفع حرارت جدیدی استفاده کرده که بسیار بهتر از مدل های S1 و S1R عمل می کند. به همین علت S1H امکان فیلم برداری با زمان نامحدود وجود دارد که این دوربین را تبدیل به انتخابی ایده آل برای تصویربرداری مراسم ها می کند.

البته هنوز برخی قابلیت های پاناسونیک S1H مانند سیستم فوکوس، مجهز بودن یا نبودن به لرزش گیر سنسور یا حتی رزولوشن سنسور اعلام نشده اند. البته گفته شده این دوربین پاییز امسال و با قیمتی حدود چهار هزار دلار عرضه خواهد شد.

 

با توجه به کم بودن لنزهای مانت L، پاناسونیک از دو تله کانورتر 1.4x و 2x هم رونمایی کرده که آن ها نیز پاییز عرضه خواهند شد اما قیمتشان هنوز مشخص نشده. علاوه بر این در این مراسم از لنز دیگری مخصوص مدل GH5 و دیگر دوربین های قطع میکرو سه چهارم پاناسونیک به نام Leica DG VARIO 10-25 f1.7 ASPH رونمایی شد که دارای قابلیت های سینمایی مانند سیستم فوکوس بی صدا، دیافراگم بدون استپ و عدم بزرگنمایی هنگام تنظیم فوکوس است. پاناسونیک قیمت این مدل را هم اعلام نکرده اما با توجه به مشخصاتش باید انتظار رقمی بالاتر از هزار دلار داشته باشیم.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتراینجارا کلیک نمایید.

منبعخبر