گوگل دو اپلیکیشن تلگرام طلایی (طلاگرام) و هاتگرام را به‌دلیل جاسوسی از اطلاعات شخصی کاربران از روی گوشی‌های اندرویدی پاک کرد.

گوگل دو اپلیکیشن تلگرام طلایی و هاتگرام را به‌دلیل جاسوسی کردن از اطلاعات کاربران از روی گوشی‌های اندرویدی پاک کرد. صبح دیروز سرویس امنیتی گوگل پلی (پلی پروتکت) با هشدار دادن به کاربران اندرویدی به آن‌ها گفته بود که تلگرام طلایی قصد جاسوسی از اطلاعات شخصی آن‌ها مانند عکس، پیغام‌ها، فهرست تماس و صداهای ضبط‌شده را دارد و از آن‌ها خواسته بود این نرم‌افزار را از روی گوشی‌های خود پاک کنند. به نظر می‌رسد این بار گوگل وارد عمل شده و این دو اپلیکیشن را به‌دلیل آلودگی به نرم‌افزارهای جاسوسی از روی گوشی‌های اندرویدی پاک کرده است.

بعد از انتشار اخبار مبنی بر هشدار گوگل در مورد ناامن بودن تلگرام طلایی صحبت‌هایی از طرف رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کیش (فتا) منتشر شد که این خبر را تأیید کرده و از مردم خواسته بود نسبت به نصب اپلیکیشن‌هایی که از فیلترینگ عبور می‌کنند مانند تلگرام طلایی و همچنین اپلیکیشن‌های مرتبط با دوست‌یابی و همسریابی دقت کنند زیرا این اپلیکیشن‌ها آلوده به بدافزار و نرم‌افزارهای جاسوسی هستند و به محض نصب شدن روی تلفن همراه، اقدام به ارسال اطلاعات به مقصد از پیش تعیین‌شده می‌کنند. وی همچنین از کاربران خواسته بود برای ایمنی هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی باید برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کند.

اما ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که وی آن را تکذیب کرد و گفت:

شایعه‌ی منتشرشده به نقل از اینجانب در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها مبنی بر بدافزار بودن برنامه‌ی تلگرام طلایی را تکذیب می‌کنم.

بعد از فیلتر شدن تلگرام، دو اپلیکیشن تلگرام طلایی (طلاگرام) و هاتگرام به‌عنوان نسخه‌های ایرانی تلگرام بدون فیلتر در اختیار کاربران قرار گرفت. تلگرام نیز به کاربرانی که از این دو اپلیکیشن استفاده می‌کردند هشدار داده بود که این برنامه‌ها از سوی تلگرام ایجاد نشده‌اند و در صورت استفاده‌ی کاربران نمی‌تواند امنیت آن‌ها را تضمین کند.

هنوز اطلاعیه‌ای از سوی توسعه‌دهندگان تلگرام طلایی و هاتگرام منتشر نشده و در صورت انتشار خبر به‌روزرسانی خواهد شد.

 

واسه دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر