دقایقی پیش علی‌بابا، بزرگ‌ترین فروشنده‌ی آنلاین بلیط هواپیما در کشور با انتشار بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد که برخی سرورهای این سرویس مورد حمله‌ی هکری قرار گرفته و از این‌رو اطلاعات شماری از کاربران این سرویس نیز مورد سرقت قرار گرفته است. علی بابا در بیانیه‌ی خود با پذیرش تمام مسئولیت‌های ناشی از این حمله‌ی هکری اعلام کرده که همواره امنیت در الویت این سرویس بوده است. همچنین بنابر اعلام علی‌بابا این سرویس در ساعات آینده اطلاعات تکمیلی بیشتری را در این رابطه منتشر خواهد کرد. از نکات جالب توجه در بیانیه‌ی علی بابا باید به پیگیری این موضوع با کمک نهادهای قضایی و امنیتی اشاره کرد.

مسعود طباطبایی، یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی علی بابا، با انتشار توئیت‌هایی، به این حمله‌ی هکری اشاره کرده است. براساس گفته‌های طباطبائی، هکرها علاوه بر اطلاعات کاربران به منبع‌ کدها نیز دسترسی پیدا کرده‌اند. با این حال این عضو هیئت مدیره به این موضوع اشاره کرده که تیم امنیت علی بابا از دقایق ابتدایی اقدامات لازم را انجام داده است.

متاسفانه تعدادی از سرورهای علی‌بابا مورد حمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و منبع‌کدها دسترسی پیدا کردن. تیم امنیت علی‌بابا اقدامات لازم را انجام داده و باتوجه به سرنخ‌های موجود، این موضوع از طریق نهادهای ذیربط در حال پیگیری است. /تب

— Masoud Tabatabaei (@MasoudTB) February 11, 2020
طباطبائی نیز در توئیت خود مسئولیت این رخداد را پذیرفته و از تمام افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، عذرخواهی کرده است.

باید دید که علی‌بابا در ساعات آینده در قبال این موضوع چه واکنشی نشان داده و چه اطلاعاتی را در رابطه با اینکه تا دامنه‌ی حمله تا چه اندازه بوده، منتشر خواهد کرد.