ال‌جی به‌علت شیوع ویروس کرونا در کشور چین قصد دارد سفر کلیه‌ی کارکنان خود را به این کشور ممنوع کند. این شرکت کره‌ای اعلام کرد که تمامی کارکنانی که درحال‌حاضر به چین سفر کرده‌اند باید به خانه برگردند و تمام سفرهای آتی باید پس از تائید یک درخواست ویژه انجام شوند. سخن‌گوی ال‌جی در این باره گفت:

ال‌جی طرح ممنوعیت کامل سفر کارکنان خود به چین را آغاز کرده؛ کارکنانی که محل کار آن‌ها خارج از چین است و اکنون در این کشور به‌سر می‌برند باید فوراً به کشور خود بازگردند. اگر سفر به چین بسیار ضروری باشد کارکنان می‌توانند درخواستی ارائه کنند و تنها پس از تائید این درخواست اقدام به سفر کنند. ما اطمینان داریم که اگر همه، از جمله شرکت‌هایی که در چین فعالیت تجاری دارند، دست به اقدامات احتیاطی بزنند و سلامت کارکنانشان را اولویت شماره یک خود قرار دهند می‌توان از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کرد.

ال‌جی جز اولین شرکت‌هایی بود که در اوایل هفته به خاطر خطر ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای سفر کارکنانش به چین در نظر گرفت و اکنون نیز جز اولین شرکت‌هایی است که ممنوعیت کامل سفر کارکنانش به چین را اعلام می‌کند. ویروس کرونا تاکنون در چین جان دست‌کم ۱۳۲ تن را گرفته و بیش از ۶۰۰۰ نفر را آلوده کرده است. بسیاری از این افراد ساکن استان هیوبی هستند و در اطراف منشأ شیوع این ویروس یعنی شهر ووهان زندگی می‌کنند. هنوز بسیاری از شرکت‌ها، از جمله اپل و فیسبوک، در جهت ممنوع کردن سفر کارکنان خود به چین اقدام نکرده‌اند و به کارکنانشان اجازه‌ی سفرهای اصطلاحاً «ضروری» به چین را می‌دهند.

احتمالاً در روزها و هفته‌های آتی و در صورت موفق نبودن تلاش‌ها برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، وضعیت تغییر خواهد کرد و سفر به چین هم برای شرکت‌ها و هم برای مردم عادی محدودتر خواهد شد. شرکت هواپیمایی یونایتد دیروز اعلام کرد که به‌علت افت شدید تقاضا برای سفر به چین، پروازهای ماه آینده خود را به مقصد این کشور لغو خواهد کرد. همچنین شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز امروز اعلام کرد که پروازهای خود از مبدأ لس‌آنجلس به مقصد کشور چین را در بازه‌ی ۹ فوریه تا ۲۷ مارس به‌علت «افت قابل‌توجه تقاضا» لغو خواهد کرد. طبق گزارش‌ها دولت آمریکا در حال بررسی طرحی برای ممنوعیت کامل پروازها بین آمریکا و چین است.