مشخص است که شیائومی در حال توسعه‌ی دو گوشی مورد انتظار می ۱۰ و می ۱۰ پرو است. شیائومی قبلا تائید کرده بوده که در حال کار روی این دو گوشی است و در اجلاس سالانه‌ی فناوری اسنپدراگون در هاوایی اوایل ماه گذشته‌ی در مورد آن‌‌ها اظهارنظر کرده بود.

بااینکه تعدادی گزارش مربوط به سری می ۱۰ منتشر شده بود، اطلاعات اندکی در مورد مشخصات می ۱۰ و می ۱۰ پرو در دسترس بود. بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که برای اولین‌بار مشخصات کامل دو پرچم‌دار آینده‌ی شیائومی فاش شده است.

اطلاعات مذکور را کاربری در پیام‌رسان Weibo با ارسال تصویری از سایتی چینی منتشر کرده است. تصویر منتشر شده نه‌تنها مشخصات کامل می ۱۰ و می ۱۰ پرو، بلکه قیمت و انواع آن‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

 

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که می ۱۰ و می ۱۰ پرو در مشخصات تقریبا یکسان خواهند بود و از طراحی یکسانی برخوردار هستند. بااین‌حال تفاوت‌های آشکاری بین دو گوشی وجود دارد. گفته می‌شود که ظرفیت باتری و مجموعه‌ی دوربین در این دو متفاوت خواهد بود. جدای از این، هر دو گوشی مشخصات مشابهی ازجمله صفحه‌نمایش و پردازنده‌ی یکسان دارند.

شیائومی می ۱۰
باتوجه به اطلاعات فاش شده، می ۱۰ نمایشگر OLED با اندازه‌ی ۶/۵ اینچ یا بیشتر از آن را ارائه می‌دهد و با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز اجرا می‌شود. زیر بدنه، پرچم‌دار شیائومی از تراشه‌ی اسنپدارگون ۸۶۵ بهره می‌برد و از دوربین چهارگانه شامل حسگر اصلی سونی IMX686 که حسگر ثانویه‌ی ۲۰ مگاپیکسلی، حسگر سوم ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین آخر نیز از دارای حسگر ۵ مگاپیکسلی است. دوربین آخر احتمالا برای تشخیص عمق یا عکاسی ماکرو است. می ۱۰ همچنین دارای بزرگ‌نمایی دیجیتال ۳۰ برابری است.

 

پیش‌بینی می‌شود که می ۱۰ از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره ببرد؛ این باتری احتمالا از فناوری شارژ سریع سه‌برابری و با سیم ۴۰ واتی، همچنین شارژ سریع بی‌سیم ۳۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند.

درحالی‌ که پست منتشر شده قیمت دقیق گوشی را فاش نمی‌کند، نشان می‌دهد که می ۱۰ در نسخه‌ی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و در نسخه‌ی آخر نیز دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. قیمت گوشی مذکور نیز از ۴۵۸ دلار آغاز می‌شود.

شیائومی می ۱۰ پرو
می ۱۰ پرو نیز قرار از همان صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچی OLED که احتمالا می ۱۰ استفاده می‌کند، بهره خواهد برد. پردازنده‌ی آن نیز اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود. برادر بزرگ‌تر نیز احتمالا از همان باتری می ۱۰ استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که از شارژ سریع باسیم ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که شارژ معکوس بی‌سیم از قابلیت‌های می ۱۰ پرو خواهد بود یا خیر؛ اما باتوجه به اینکه می ۱۰ قابلیت پشتیبانی چنین شارژی دارد؛ احتمال اینکه نسخه‌ی پرو نیز از آن استفاده کند زیاد خواهد بود.

 

جدای از مشخصات باتری، گفته می‌شود که می ۱۰ پرو دارای دوربین چهارگانه‌ و حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است. در کنار آن نیز دوربین ثانویه‌ی ۴۸ مگاپیکسلی و حسگر سوم ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو نیز قرار دارند. دوربین چهارم نیز از حسگر ۸ مگاپیکسلی تشخیص عمق بهره خواهد برد.

شیائومی می ۱۰ پرو در مدل پایین‌تر دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۵۰ دلار قیمت دارد. مدل دارای حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۹۰ دلار به فروش می‌رسد. درنهایت نیز، مدل دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۶۵۰ دلار قیمت خورده است.