سامسونگ رسما گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس را معرفی کرده و در کنار تمام قابلیت‌های جدیدی که برای گوشی جدید این خانواده در نظر گرفته از جلب نظر گیمرها هم غافل نمانده است. نوت 10 برای بهبود عملکرد در زمان اجرای بازی‌ها، به یک محفظه بخار خنک کننده مجهز شده است.

با اینکه سامسونگ اولین شرکتی نیست که از این تکنولوژی استفاده می‌کند و Razer Phone 2 هم به چنین محفظه خنک کننده‌ای مجهز شده است اما به نظر شرکت کره‌ای تکنولوژی موجود را بهبود داده باشد. در واقع این شرکت ادعا کرده که «محفظه بخار خنک کننده جدید باریک‌ترین نوع آن در دنیا است»

با توجه به باریک بودن گوشی‌های نوت سامسونگ، تکنولوژی محفظه بخار خنک کننده برخلاف سایر متدهای متداول خنک سازی می‌تواند راهکار خوبی برای استفاده در این گوشی‌ها باشد تا بدون نیاز به ضخیم‌تر کردن دستگاه، در زمانی که پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی تحت فشار هستند، گرما از آن‌ها زدوده شود.

محفظه بخار خنک کننده

 

تدارکات سامسونگ برای گیمرها به همینجا خلاصه نمی‌شود و گلکسی نوت 10 و 10 پلاس به تکنولوژی Game Booster هم مجهز شده‌اند. این تکنولوژی به کمک هوش مصنوعی بازی در حال اجرا را آنالیز کرده و از اطلاعات به دست آمده برای بهینه کردن عملکرد CPU و GPU استفاده می‌کند. علاوه بر این Game Booster وظیفه تنظیم مصرف باتری را هم به عهده دارد تا نیازهای بازی در این زمینه هم به بهترین نحو برآورده شود.

در کنار این قابلیت‌ها سامسونگ سعی کرده در زمینه‌های دیگر هم نظر گیمرها را جلب کند. مثلا نمایشگر با حاشیه‌های خمیده برای هر دو گوشی درنظر گرفته شده تا با ابعاد 6.3 اینچ برای گلکسی نوت 10 و 6.8 اینچ برای گلکسی نوت 10 پلاس و استفاده از پنل‌های امولد دینامیک Infinity-O، خیال گیمرها از کیفیت تصاویر راحت باشد.

از آن سو در بخش سخت‌افزاری هم شاهد مشخصات راضی کننده‌ای هستیم. نوت 10 با رم 8 گیگابایتی و نوت 10 پلاس با 12 گیگابایت رم عرضه می‌شوند در حالی که هر دو مدل از پردازنده 7 نانومتری 64 بیتی با 4 هسته استفاده می‌کنند.

 

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر