روز گذشته سامسونگ رسما گلکسی تب اس 6 را رونمایی کرد؛ یک تبلت اندرویدی پیشرفته که هم برای استفاده در محیط های کاری طراحی شده و هم حوزه سرگرمی و قرار است آیپد پرو اپل و سرفیس پرو مایکروسافت را به چالش بکشد.

درست مانند این محصولات، گلکسی تب اس 6 از قلم نیز پشتیبانی میکند (یک استایلوس همراه با آن در اختیار خریداران قرار می گیر) و در صورت تمایل میتوانید آن را به قاب کیبورد نیز متصل کنید.

تازه ترین تبلت سامسونگ در قالب دو نسخه با رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به ترتیب با قیمت های ۶۴۹ و ۷۲۹ دلار از پانزدهم شهریور ماه به بازار عرضه خواهد شد. سامسونگ اعلام کرده که نسخه LTE این تبلت را نیز تا اواخر امسال روانه بازار می کند.

گلکسی تب اس 6

گلکسی تب اس 6 در راس هرم تبلت های اندرویدی سامسونگ قرار می گیرد که از مدل اقتصادی و پایه تب A گرفته تا میان رده تب S5e را شامل می گردد (جالب آنکه سامسونگ گروه دیگری از تبلت هایش را همراه با ویندوز به بازار عرضه کرده است).

اما برسیم به مشخصات این محصول؛ تبلت تازه سامسونگ یک نمایشگر اولد ۱۰.۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و رزلوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد که از این لحاظ میتوان آن را شبیه به نسخه تب اس 4 دانست با این تفاوت که در این محصول سامسونگ حاشیه ها را بسیار باریک کرده تا ابعاد کلی دستگاه را کاهش دهد. این شرکت همچنین سیستم تشخیص چهره مدل قبلی را که فرایند لاگین را برای کاربر ساده تر می کرد کنار گذاشته و با یک اسکنر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر جایگزین کرده است.

گلکسی تب اس 6

 

سامسونگ همچنین زخامت کلی و وزن این تبلت را هم کم کرده و به ترتیب به ۵.۷ میلیمتر و ۴۲۰ گرم رسانده است. چهار اسپیکر در طول لبه های گلکسی تب اس 6 تعبیه شده اند (در هر کناره دو اسپیکر) و فرایندهای پردازشی آن نیز به چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ محول شده. تامین انرژی کلیه قطعات داخلی این گجت نیز بر عهده باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی آن است که تا ۱۵ ساعت استفاده دوام می آورد.

در پشت بدنه تبلت سامسونگ یک سیستم دوربین دوگانه رخ نمایی می کند که یک لنز استاندارد و یک لنز زاویه واید ۱۲۳ درجه را شامل می گردد. این قسمت از بدنه دستگاه همچنین جالبترین ویژگی آن را هم در خود دارد: نوعی نوار مغناطیسی که اجازه چسباندن استایلوس اس پن به تبلت را می دهد. درست مانند آیپد پرو و اپل پنسل گلکسی تب اس 6 نیز میتواند قلم را در حالتی که به بدنه چسبیده است شارژ نماید اما همواره این احتمال وجود دارد که با کوچکترین برخورد قلم از مکانیزم آهنربایی پشت بدنه جدا و گم شود.

گلکسی تب اس 6

 

استایلوس اس پن همان قابلیت های ریموت کنترلی مشابه به قلم گلکسی نوت ۹ را دارد که از آن جمله میتوان به امکان جلو بردن اسلاید های پاورپوینت یا عکس گرفتن با دوربین دستگاه اشاره نمود. علاوه بر این، ژست های تازه ای هم برای اسکرول کردن با این قلم در نظر گرفته شده که احتمالا در نوت ۱۰ هم موجود خواهند بود.

بد نیست اشاره کنیم که سامسونگ کیبورد جانبی این تبلت را از نو طراحی و یک ترکپد کوچک را هم به آن اضافه کرده است. این کیبورد که ۱۷۹ دلار قیمت دارد از طریق مجموعه ای پین در لبه سمت چپ تبلت به بدنه آن متصل می گردد و در صورت تمایل میتوانید آن را از قاب پشتی اش که نقش پایه را برای تبلت ایفا می کند جدا نمایید.

گلکسی تب اس 6 از اندروید ۹ پای و نسخه ۱.۵ رابطه کاربری OneUI سامسونگ بهره می برد و همزمان از اینترفیس دکس نیز پشتیبانی می کند که در واقع تجربه ای شبیه به استفاده از سیستم های دسکتاپی را برای کاربران خلق می کند. کیبورد جانبی این تبلت هم یک دکمه فانکشتن دارد که بلافاصله قابلیت دکس را راه اندازی می کند. با کمک پورت USB Type-C تعبیه شده در بدنه این تبلت هم میتوانید یک نمایشگر اکسترنال را به تبلت خود متصل نمایید.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر