یوتیوب بخش جدیدی به نام لیست های پخش یادگیری را به سرویس خود اضافه کرده که امکان نمایش محتوای آموزشی اختصاصی با موضوعات متنوع و البته بدون هدایت کردن کاربران به ویدیوهای پیشنهادی دیگر را فراهم می کند.

لیست های پخش یادگیری یوتیوب شامل موضوعاتی از جمله ریاضی، علوم، موسیقی و زبان می شوند. دسته بندی ها شامل فصل هایی از قبیل مفاهیم کلیدی هستند و بر اساس مبتدی تا پیشرفته مرتب شده اند. علاوه بر این پس از اتمام ویدیوهای این بخش، به طور خودکار ویدیوی بعدی پخش نخواهد شد.

به گفته «نِیل موهان» مدیر ارشد محصول یوتیوب در ابتدا بخش «Learning Playlists» تنها توسط شرکای منتخب اداره می شود، چرا که اجرای درست آن اهمیت دارد. شرکت هایی که در حال حاضر یوتیوب در این بخش با آنها همکاری می کند شامل Khan Academy ،TED-Ed و Crash Course هستند.

لیست پخش آموزشی یوتیوب

 

مدت ها است که الگوریتم های یوتیوب که کاربران را به سمت ویدیوهای پیشنهادی و گاه محتوای ناخوشایند هدایت می کند مورد انتقاد قرار گرفته. تا پیش از این به نظر می رسید این پلتفرم ویدیویی تمایل چندانی به غیر فعال کردن بخش ویدیوهای پیشنهادی ندارد؛ چرا که پیشنهادها ترافیک و بازدید بیشتر را برای سایت به همراه داشت. حالا با لیست پخش آموزشی یوتیوب، گام مثبتی برای بهبود این مشکل برداشته شده است.

یوتیوب همچنین در سال گذشته با تولید کنندگان و سازمان های آموزشی برای گسترش محتوای آموزشی همکاری داشته و در 2018 خبر از سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری در این حوزه داده بود.

در حال حاضر کانال هایی از جمله Crash Course برای آموزش شیمی و Coding Train برای آموزش جاوا اسکریپت فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر