تسلا مدل 3 پس از تثبیت کردن شرایط سفارشات در بازار آمریکا، راهی اروپا شده است و مهندسین گروه فولکس واگن یعنی پورشه و آئودی به سرعت یکی از این دستگاه ها را خریداری و مهندسی معکوس را بر روی آن انجام داده اند و نکته ای که بیش از هرچیزی این مهندسین را متعجب کرده است، هزینه ساخت ارزان ترین محصول عرضه شده توسط تسلا است.

بسیاری از خودروسازان با پرداخت هزینه بیشتر به دنبال آن بودند که در اول صف تحویل این مدل قرار گیرند.

 

سال گذشته در حالی تسلا مدل 3 ای در جاده های آلمان شکار شد که مهندسان پورشه و آئودی در حال انجام مهندسی معکوس بر روی آن بودند. حال گزارشی توسط مجله آلمانی "Manager Magazin" منتشر شده که اطلاعات مستندی را از داخل شرکت آئودی در زمینه مهندسی معکوس بر روی این خودرو و نتایج آن منتشر کرده است.

 

در این مقاله ادعا شده است که آئودی و پورشه که در حال کار بر روی یک پلت فرم مشترک برای ساخت خودروی الکتریکی هستند، پس از مهندسی معکوسی که بر روی تسلا انجام داده اند، هدف نهایی خود را به دلیل هزینه بسیار بالایی آن، تغییر داده اند.

در این گزارش آمده است

مهندسین پورشه و آئودی مجبور به تغییر در پلت فرم الکتریکی گروه فولکس واگن که با نام مخفف “PPE” خوانده می شود، شده اند زیرا تسلا مدل 3 این مورد را بهتر از آن چه که فکر می کردند انجام داده است. اولین نسخه این پلت فرم بیش از 3000 هزار یورو گران تر از آن چه که باید، برای فولکس واگن تمام شده است که این مسئله با توجه به برند پورشه قابل چشم پوشی بوده است اما قطعا برند آئودی مشکل ساز خواهد بود. به همین دلیل آن ها تصمیم گرفتند تا هدف نهایی خود و هزینه های ساخت را برای رقابت بیشتر در بازار آینده خودروهای الکتریکی کاهش دهند.

 

یکی از مهم ترین بخش ها هزینه ساخت باتری است که در حال حاضر هیچ شرکتی توانایی مقابله با تسلا و همکارانش (پاناسونیک) را از این نظر ندارد. به همین دلیل امکان تاخیر در عرضه محصولات پورشه و آئودی برای کاهش هرچه بیشتر قیمت وجود دارد.

پلت فرم PPE برای آئودی بسیار مهم است که باعث به تاخیر افتادن پروژه e-tron شده است.

 

آئودی e-tron به عنوان اولین خودروی الکتریکی آئودی نه تنها دیر عرضه شده است. بلکه به اهدافی که آئودی در سر داشته است نیز دست پیدا نکرده و این پروژه بیش از حد برای آئودی گران تمام شده است. این پروژه بیش از 2 میلیارد یورو بر روی دستان آئودی هزینه گذاشته و آئودی باید 600 هزار دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند تا این هزینه را جبران کند.

آئودی قرار بود این کراس اور را در آخر سال میلادی گذشته برای خریداران آن عرضه کند اما مشکلات نرم افزاری باعث به تاخیر افتادن در عرضه آن شد. آئودی برنامه دارد تا چندین مدل دیگر را بر پایه این پلت فرم عرضه کند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتراینجارا کلیک نمایید.

منبعخبر