شرکت Gruppe5 می‌تواند بی‌ام‌و ۲۰۰۲ را درحد خودرویی سوپر اسپرت مدرن تقویت و تیونینگ کند.

بی‌ام‌و ۲۰۰۲ یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین خودروهای اسپرت در جهان است و حتی افرادی که طرفدار بی‌ام‌ونیستند، این کوپه‌ی کوچک را ستایش می‌کنند. بی ام‌و ۲۰۰۲ چه در نقش خودرویی مسابقه‌ای و چه در نقش خودرویی خیابانی بسیار خوش درخشید و باید آن را ستاره‌ی خودروهای اسپرت دهه‌ی ۱۹۷۰ دانست. توانایی‌های فراوان و پیشینه‌ی پرافتخار این خودرو شرکت تیونینگی به‌نام Gruppe5 را بر آن داشت تا مدلی از آن را که بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ تولید می‌شد، تقویت کند و آن را به سطح خودرویی سوپراسپرت ارتقا دهد.

 

در مرحله‌ی نخست پروژه‌ی تیم Gruppe5، بسیاری از بخش‌های بدنه با قطعات فولادی و فیبرکربنی تعویض شدند تا هم وزن خودرو کاهش پیدا کند و هم مقاومت آن بیشتر شود. با اینکه این خودرو ازنظر قانونی هیچ مشکلی برای تردد در خیابان و جاده ندارد، برای اینکه بتوان با آن در پیست‌ نیز مسابقه داد، تمامی استانداردهای ایمنی FIA در آن رعایت شده‌اند.

 

در نمای بیرونی، ظاهر بی‌ام‌و ۲۰۰۲ به‌دلیل نصب کیت بدنه‌ی پهن و بزرگ کاملا تغییر کرده است. این کیت بدنه‌ی پهن این اجازه را به سازندگان خودرو داده تا از لاستیکهای بزرگ‌تری نیز استفاده کنند و بدین‌ترتیب چسبندگی خودرو در پیچ‌ها و هنگام شتاب‌گیری بهبود پیدا کرده است.

 

چنین ظاهر جذاب و اسپرتی قطعا به پیشرانه‌ای قدرتمند نیز نیاز دارد. بی‌ام‌و ۲۰۰۲ به‌صورت استاندارد از پیشرانه‌ی دولیتری چهار سیلندر بهره‌‌مند بود؛ اما شرکت تیونینگ‌کننده تصمیم گرفت پیشرانه‌ی V10 متعلق به بی‌ام‌و M5 کد E60 را در این خودرو نصب کند. تغییرات به تعویض پیشرانه محدود نیستند؛ چون Gruppe5 حجم موتور این پیشرانه را از ۵ لیتر به ۵.۸ لیتر افزایش داده تا بتواند ۷۴۴ اسب‌بخار قدرت از آن بیرون بکشد. نسخه‌ی دیگری از بی‌ام‌و ۲۰۰۲ تولید شده که حجم موتور آن به ۵.۹ لیتر افزایش یافته و ۸۰۳ اسب‌بخار قدرت دارد. اعداد و ارقام جالب‌تری هم درباره‌ی این ۲۰۰۲ قدرتمند وجود دارند. درحالی‌که این خودرو ۹۹۷ کیلوگرم وزن دارد، گفته شده می‌تواند ۱,۰۸۸ کیلوگرم، یعنی بیشتر از وزنش، داو‌ن‌فورس تولید کند.

 

در ساخت این خودرو، از شرکت CarBahn Autoworks، متعلق به استیو دینان، کمک گرفته شده که دهه‌ها در تیونینگ محصولات بی‌ام‌و تجربه دارد. این موضوع برای طرفداران بی‌ام‌و خبری بسیار هیجان‌انگیز است. هنوز قیمت این مدل مشخص نشده؛ ولی تولید آن از تابستان آغاز خواهد شد. تیراژ تولید بی‌ام‌و ۲۰۰۲ به ۳۰۰ دستگاه محدود خواهد بود که ۲۰۰ عدد از آن‌ها نسخه‌ی ۷۴۴ اسب‌بخاری و ۱۰۰ عدد از آن‌ها نسخه‌ی ۸۰۳ اسب‌بخاری خواهند بود.

 

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر