در نسخه‌ی جدید کروم و درکنار برخی امکانات جدید، برای کاربران ویندوز ۱۰ امکان استفاده از dark mode هم فراهم شده است.

کروم ۷۴ به‌تازگی و رسماً برای کاربران ویندوز، لینوکس و Mac معرفی شد. در این نسخه از کروم به کاربران ویندوز ۱۰ این اجازه داده می‌شود که بتوانند از حالت تاریک (dark mode) استفاده کنند. یک ماه پیش این حالت تاریک در کروم ۷۳ برای سیستم‌عامل Mac معرفی شده و برای کاربران قابل دسترس شده بود.

با اینکه گوگل قابلیت dark mode را برای کاربران ویندوز فعال کرده است، اما هنوز به همه‌ی کاربران کروم اجازه استفاده از آن را نداده است. به‌گفته‌ی یک از مدیران تیم توسعه‌ی کروم، این امکان برای گروه کوچکی از کاربران راه‌اندازی شده و در آینده به‌طور گسترده در دسترس قرار خواهد گرفت. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید منتظر بمانید تا تم تیره برای همه فعال شود، می‌توانید از یک میانبر استفاده کنید:

۱. آیکون میانبری (روی دسکتاپ) را که از آن برای باز کردن کروم استفاده می‌کنید بیابید و با کلیک راست، بخش properties را باز کنید.

۲.عبارت “force-dark-mode--” را به انتهای بخش target location اضافه کنید. مثال: 

 "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --force-dark-mode

۳. حالا اگر کروم را باز کنید، dark mode  فعال خواهد شد. اگر معمولاً کروم را از نوار وظیفه یا منو استارت باز می‌کنید، لازم است آن‌را از تسک‌بار Unpin کرده، میان‌بر کروم را به دسکتاپ اضافه کنید و عملیات بالا را انجام دهید و سپس دوباره آن را در بخش مورد نظر خود پین کنید تا بتوانید از این ویژگی استفاده کنید.

پیش از این کروم چند بار برای ایجاد تم تیره امکاناتی فراهم کرده بود، اما نسخه‌ی کنونی از قابلیت رسمی تم تیره برخوردار است و در نتیجه باعث می‌شود با فعال‌سازی آن منو‌های مربوط‌به نیز با این حالت هماهنگ شوند و در نتیجه شما می‌توانید فهرست دانلود‌ها را به‌راحتی بخوانید.

کروم ۷۴ ویژگی‌های دیگری هم دارد که البته به اندازه‌ی تم تیره جذاب نیستند. به‌عنوان مثال حالت‌های انیمیشنی کروم قابل غیرفعال‌سازی هستند. قابلیت دیگر، وجود پرچمی است که باعث می‌شود وب‌سایت‌ها نتوانند کاربران را در حالت ناشناس (Incognito Mode) شناسایی کنند.

شما می‌توانید کروم ۷۴ را از وب‌سایت گوگل دانلود کنید. اگر در حال حاضر از کاربران کروم هستید از مسیر Help >About Chrome نیز می‌توانید نسخه‌ی جدید را دریافت کنید.

 

واسه دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر