اوضاع بازار خودروهای داخلی چندان خوب نیست. در ماه های اخیر، اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار به بیشترین سطح خود در سالهای اخیر رسیده و کارشناسان میزان تفاوت قیمت کارخانه ای خودرو با قیمت بازار را حدود 75 درصد برآورد کرده‌اند. کارتکس فروشی خودرو و قراردادهای صلح در فروش خودرو منجر به واسطه‌ گری و دلالی در بازار خودرو شده است. با اين حال روند کاهش قیمت خودرو های داخلی همچنان ادامه دارد.
برهمین اساس خودروهای گرانقیمت تولید داخل نسبت به هفته گذشته حدود 5 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند. کارشناسان بازار خودرو این کاهش را ناشی از صفر شدن معاملات خودروهای داخلی و وارداتی می دانند. بازار در شوک و رکورد بسیار سنگینی فرو رفته بود و در حالی که اکثر افراد فروشنده خودرو هستند، اما خریداری وجود ندارد.
بسیاری از فعالان بازار خودرو، به حبابی بودن قیمت ها اذعان کرده و روند افزایشی آن را غیر معقول خوانده اند، اما کم نبودند افرادی که به گمان افزایش هر چه بیشتر قیمت ها، به خرید خودرو و سرمایه گذاری در این عرصه مبادرت ورزیدند. در طی هفته های اخیر با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو نیز روند نزولی به خود گرفت.


استعلام قیمت خودرو های داخلی از بازار تهران و کرج: