وان‌پلاس در نمایشگاه CES از گوشی مفهومی Concept One با دوربین محوشونده و طراحی جذاب پرده برداشت.

وان‌پلاس پیش‌تر اعلام کرده بود که در نمایشگاه CES امسال با نخستین گوشی هوشمند «مفهومی» خود حاضر خواهد شد؛ اما در آن زمان مشخص نبود که چینی‌ها دقیقا چه چیزی در آستین دارند. حال با معرفی گوشی وان‌پلاس Concept One مشخص شد که این برند در آزمایشگاه‌های خود روی چه ایده‌هایی برای افزودن بر جذابیت ظاهری محصولاتش کار می‌کند.

کانسپت‌وان صرفا پروژه‌ای از جانب وان‌پلاس نیست؛ بلکه ادامه‌ای بر همکاری‌های این شرکت با مک‌لارن به‌حساب می‌آید. چینی‌ها در ساخت کانسپت‌وان بیشترین الهام را از خودروهای سوپراسپورت مک‌لارن گرفته‌اند؛ پنل پشتی داخل پوششی از جنس چرم طبیعی دوخته‌شده قرار دارد که در میانه‌ی محصول به نواری شیشه‌ای می‌رسد که مجموعه‌ی دوربین و لوگوی دو شرکت ختم می‌شود؛ طرحی که در نخستین نگاه، فضای کابین محصولات مک‌لارن را به ذهن متبادر می‌سازد. 

برای نخستین‌بار، همکاری وان‌پلاس با مک‌لارن صرفا به برندینگ محدود نمی‌شود، اکنون رگه‌هایی از نقاط اشتراک فنی را نیز می‌توان در آن یافت. کل پوشش شیشه‌ای بین لوگوی وان‌پلاس و مک‌لارن از فناوری الکتروکرومیکی بهره می‌گیرد که به گوشی امکان می‌دهد تا به‌سرعت شفافیت پوشش شیشه‌ای دوربین را تعییر دهد و بدین ترتیب دوربین‌ را از نظرها محو سازد. مک‌لارن فناوری یادشده را در سقف شیشه‌ای 720S برای محافظت از سرنشین مقابل آفتاب به‌کار می‌گیرد و چینی‌ها نیز این فناوری را در مقیاسی بسیار کوچک‌تر برای کنترل میزان نور رسیده به اجزای دوربین استفاده می‌کنند.

پنل شیشه‌ای پشت کانسپت‌وان ظرف ۰.۷ ثانیه از حالت کدر به شفاف تغییر می‌کند که تقریبا برابر با مدت‌زمان موردنیاز برای اجرای اپلیکیشن دوربین است. این پنل برای رسیدن به چنین سازوکاری، شامل دو لایه‌ی شیشه‌ای ۰/۱۵ میلی‌متری با لایه‌‌ی الکتروکرومیک ۰/۰۵ میلی‌متری در بین‌شان می‌شود. مهندسان وان‌پلاس از فناوری یادشده به‌عنوان فیلتر ND (فیلتر کاهنده‌ی نور) برای نوردهی بهتر عکس‌ها در شرایط بسیار روشن نیز استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید که صرف‌نظر از تفاوت ظاهری نمای پشتی و فناوری به‌کاررفته در پسِ پنل شیشه‌ای گوشی، کانسپت‌وان در سایر بخش‌ها و از حیث مشخصات فنی هیچ تفاوتی با وان‌پلاس ۷تی پرو ندارد.

منبع : زومیت