از روز گذشته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از وضعیت اینترنت ثابت و اینترنت اپراتورهای موبایل شکایت کرده و از افت شدید سرعت و حتی قطعی آن در برخی مناطق خبر داده‌اند. برخی خبرگزاری‌ها نیز اعلام کرده بودند اینترنت اپرتورهای تلفن همراه در برخی استان‌ها از جمله اصفهان، فارس، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، البرز و بخش‌های غرب استان تهران دچار اختلال و قطعی شده است؛ با این حال ایرانسل، همراه اول و رایتل هرکدام با انتشار پستی در وب‌سایت خود این خبر را تکذیب و اعلام کردند در هیچ استانی قطعی و اختلال نداشته‌اند.

اداره‌ی کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران با انتشار پستی در وب‌سایت خود اعلام کرد:

باتوجه به سوالات برخی مشترکان در تماس با مرکز تماس و برخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر قطعی شبکه در برخی استان‌ها، هیچگونه قطعی در شبکه همراه اول وجود نداشته و اینترنت این اپراتور در دسترس مشترکان است.

روابط عمومی ایرانسل نیز بیانیه‌ای را در این خصوص منتشر کرد:

پیرو مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره‌ی بروز اختلال در دسترسی مشترکان تلفن همراه چند استان، به اطلاع می‌رساند، در حال حاضر خدمات شبکه اینترنت ثابت (TD-LTE) ایرانسل اعم از ترافیک داخلی و بین‌المللی، همچنین خدمات مکالمه و پیامک، در سراسر کشور برقرار است. شبکه‌ی اینترنت همراه ایرانسل نیز در حال خدمات‌رسانی به مشترکان است.

رایتل نیز اخبار منتشر شده در خصوص قطع اینترنت در استان‌ها را تکذیب کرد:

در پی انتشار شایعات اخیر، رایتل وجود هرگونه اختلال و قطعی شبکه را تکذیب کرد. به گزارش روابط عمومی رایتل، از ساعاتی پیش، در پی تماس‌های مردمی، با خدمات مشترکین رایتل، این اپراتور در جریان نگرانی از وجود اختلال یا قطعی در شبکه تلفن همراه قرار گرفت. در همین راستا، رایتل اعلام می‌کند تا لحظه مخابره‌ی این خبر هیچ‌گونه قطعی در اینترنت این اپراتور وجود ندارد.

وضعیت اینترنت ثابت و تلفن همراه شما چگونه است؟ آیا شما طی چند روز گذشته اختلالی داشته‌اید؟