پیکسل ۳ یکی از بهترین گوشی های بازار در زمینه تصویربرداری است و نسخه جدید آن هم قابلیت های جدیدی را در این زمینه به ارمغان می آورد.

پیش از این شنیده می شد که گوگل پیکسل ۴ به دوربین اصلی دوگانه متشکل از سنسورهای ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو مجهز خواهد شد و حالا منابع آگاه اطلاعات جدیدی را از قابلیت های این دوربین منتشر کرده اند.

شاید اتکای به دو دوربین در برابر ماژول های چهارگانه گوشی های پرچمدار و حتی میان رده ابتدایی به نظر رسیده و اعداد کنار مگاپیکسل ناامیدکننده جلوه کند اما گوگل نشان داده کار کردن با پردازشگر تصویر پیشرفته و هوش مصنوعی را برای ثبت تصاویر چشم نواز به خوبی بلد است.


بر اساس شایعات جدید پیکسل ۴ از Motion Mode بهره می گیرد که امکان فیلمبرداری پرتره از تصاویر متحرک و صحنه های ورزشی را میسر می سازد، قابلیتی که قبلا در دوربین های میررلس و DSLR پیشرفته شاهد آن بوده ایم.

ویژگی دیگر به ارتقای Night Sight مربوط می شود که با تکیه بر هوش مصنوعی، امکان ثبت عکس های باکیفیتی را در محیط‌های با نور کم ممکن می کند.

در نهایت نوبت به زوم ۸ برابری می رسد که تصاویر مربوط به آن توسط XDA Developers لو رفته است. زوم ۸ برابری احتمالا ترکیبی از بزرگنمایی اپتیکال و ویژگی Super Res Zoom است چون حتی پی ۳۰ پرو هواوی هم علی رغم بهره بردن از ماژولی قدرتمند، تنها تا ۵ برابر قادر به زوم اپتیکال است.

 


همچنین بر اساس بنچمارکی که از این گوشی ها در گیکبنچ مشاهده شده باید منتظر چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ در کنار ۴ گیگابایت رم و اندروید ۱۰ در آنها باشیم. هرچند ممکن است این تست مربوط به نسخه اولیه باشد و در مدل نهایی پیکسل ۴ از ۶ گیگابایت رم استفاده شود.

بر اساس گمانه زنی های قبلی گوگل پیکسل ۴ به نمایشگر ۵.۷ اینچی و نسخه ایکس ال به پنل ۶.۳ اینچی با نرخ رفرش ۹۰ هرتز مجهز خواهند شد. دیگر قابلیت چشمگیر آنها سنسور سولی است که امکان کنترل دستگاه از طریق ژست های حرکتی را میسر می سازد.

 

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر