اشتباه قیمت‌گذاری آمازون در حراجی پرایم دی باعث شد خریداران خوش‌اقبال موفق شوند دوربین‌های چندصددلاری پرچم‌دار را با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار بخرند.

 

گاهی اوقات در حراجی‌های بزرگ آنلاین، چنین شرایطی پیش آمده که به‌دلیل اشتباه در قیمت‌گذاری، برخی خریداران توانسته‌اند اقلام گران‌قیمت را به‌ قیمت ناچیزی بخرند. در اکثر مواقع، فروشندگان پس از آنکه متوجه اشتباه‌ قیمت‌گذاری می‌شوند، به‌سرعت قیمت‌ها را تغییر می‌دهند و حتی سفارش مرتبط را لغو می‌کنند؛ ولی در این بین، برخی خریداران خوش‌‌اقبال موفق شدند اقلام موردنیاز خود را با برچسب قیمتی بسیار ارزان بخرند.

 

ظاهرا همین اتفاق در نخستین روز حراجی پرایم دی امسال نیز رخ داده است و خریداران خوش‌‌اقبال موفق شده‌اند دوربین بالارده‌ی سونی A6000 با لنز ۱۶-۵۰ میلی‌متری را با قیمت بسیار ارزان‌تر بخرند و به‌جای پرداخت ۵۵۰ دلار، دوربین را به قیمت ۹۴.۵۰ بخرند. معمولا این خریداران اطلاعات مربوط به خریدهای شگفت‌انگیز خود را ازطریق وب‌سایت Slickdeals به‌اشتراک می‌گذارند.

 

با وجود آنکه تعدادی از خریداران موفق شده بودند دوربین سونی را با چنین قیمت مناسبی بخرند، ظاهرا خریداران بعدی با تغییر قیمت دوربین سونی مواجه شده و دیگر نتوانسته بودند دوربین پرچم‌دار را با چنین قیمت ارزانی بخرند. افراد دیگر نیز اقلامی در بخش خرید دوربین و تجهیزات تصویربرداری را با قیمت بسیار ارزان و باورنکردنی ۹۴.۵۰ خریده بودند. یکی از خریداران ادعا می‌‌کند لنز کانن EF 800mm f/5.6L IS را با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار خریده است؛ درحالی‌که این لنز درحدود ۱۳,۰۰۰ دلار قیمت دارد. خریداران دیگر نیز ادعا می‌کنند توانسته‌اند دوربین‌هایی همچون فوجی‌فیلم X100F و کانن EOS R که بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند، در پرایم دی با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار بخرند.

 

آمازون پس از آنکه متوجه اشتباه قیمت‌گذاری برخی اقلام شد، به‌سرعت آن‌ها را اصلاح کرد؛ ولی در‌ این بین، بعضی از خریداران برخی اقلام را با قیمت بسیار مناسب خریدند و حتی از برچسب قیمت کالای خود عکس گرفته و به‌اشتراک گذاشته بودند. برخی خریداران خوش‌‌اقبال حتی تصویری از برچسب قیمت تخفیف‌خورده‌ی آمازون را درکنار برچسب قیمت همان کالا در فروشگاه‌های آنلاین دیگر مانند Best Buy و Walmart به‌اشتراک گذاشته بودند تا تفاوت قیمت‌ها را نشان دهند. البته، برخی از کاربرانی که کالای مدنظر خود را با قیمت بسیار ارزان سفارش داده‌ بودند، موفق نشدند کالای خود را با قیمت ارزان دریافت کنند و آمازون پیش از تأیید سفارش، قیمت‌ها را تغییر داده بود.

 

برای دیدن اخبار فناوری بیشتر اینجا کلیک کنید

منبع خبر