بر اساس تحقیقات «‌BankMyCell» میزان وفاداری کاربران آیفون به پایین ترین حد خود از سال ۲۰۱۱ رسیده در حالی که بیش از ۹۰ درصد کاربران گلکسی تمایلی به ترک اکوسیستم اندروید ندارند.

سایت ‌BankMyCell برای اندازه گیری میزان وفاداری کاربران سایت خود به برند اپل، ۳۸۰۰۰ نفر را که از ماه اکتبر (مهر) اقدام به تعویض گوشی کرده اند، زیر نظر گرفته است. طبق داده های بدست آمده توسط این سایت، میزان تمایل کاربران آیفون برای پایبند ماندن به این برند نسبت به سال قبل با کاهش ۱۵.۲ درصد مواجه شده که خبر خوبی برای کوپرتینویی ها نیست.

 

از این میان ۲۶ درصد از افراد پس از فروش آیفون ۱۰ خود سراغ برند دیگری رفته اند، در حالیکه فقط ۷.۷ درصد از صاحبان گوشی های گلکسی پس از فروش گوشی خود آیفون خریده اند.

به عبارت دیگر ۹۲.۳ درصد از افرادی که گوشی اندرویدی خود را فروخته بودند، تمایلی به خرید آیفون نداشته و به سراغ برند دیگری در از خانواده سیستم عامل گوگل رفته اند. در مجموع ۱۸ درصد از افراد پس از فروختن آیفون خود به سمت برند سامسونگ رفته اند.

این سایت با توجه به داده های خود و دیگر شرکت ها نتیجه گرفته که محبوبیت برند آیفون با رسیدن به ۷۳ درصد به کمترین حد از سال ۲۰۱۱ رسیده است. (به عنوان مقایسه در سال ۲۰۱۷ میزان وفاداری کاربران به آیفون ۹۲ درصد بود.)

البته لازم است به نکاتی در مورد داده های بدست آمده توسط این سایت اشاره کنیم. نخست اینکه این آمارها فقط از کاربران کاربران سایت BankMyCell بدست آمده و نمی توان آن را به همه بسط داد. گزارش مؤسسه «CIRP» نشان می دهد که میزان وفاداری کاربران به iOS همواره در حال رشد بوده است. این شرکت در ماه ژانویه خبر از وفاداری ۹۱ درصدی کاربران به برند اپل داد.

وفاداری به آیفون

 

مؤسسات «گارتنر» و «Kantar» نیز گزارشات خود را از صنعت گوشی های هوشمند منتشر کرده اند. طبق گزارش مؤسسه Kantar، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ آیفون ها ۳۶ درصد از فروش تلفن های هوشمند را در آمریکا به خود اختصاص داده اند. رقمی که نسبت به سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش داشته است. گزارش کامل سایت گارتنر را می توانید اینجا بخوانید.

در گزارش مؤسسه گارتنر هم آمده که در سال ۲۰۱۹ میزان صادرات جهانی گوشی های هوشمند در مجموع ۳.۸ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و به پایین ترین حد خود می رسد.

«Ranjit Atwal» یکی از تحلیلگران مؤسسه گارتنر معتقد است در صورت عدم ارائه ویژگی های قابل توجه در گوشی ها جدید، کاربران رغبتی به خرید آن ها نشان نخواهند داد:

«اگر سازندگان قابلیت های کاربردی و قابل توجهی را در گوشی های هوشمند جدید خود قرار ندهند، کاربران تمایلی به ارتقاء گوشی خود نشان نداده و نتیجه این اقدام افزایش طول عمر گوشی ها خواهد بود.»

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر