لیبرا در خان اول؛ نمایندگان کنگره خواهان توقف پروژه رمزارز فیسبوک شدند

نمایندگان کنگره آمریکا رمزارز لیبرا را تلاش فیسبوک برای افزایش نفوذ در زندگی کاربران خوانده و خواهان توقف موقت آن شدند.

سناتور براون: نباید اجازه راه اندازی یک رمزارز پر ریسک را به فیسبوک داد
ساعاتی پس از رونمایی فیسبوک از پروژه های لیبرا و کالیبرا «مکسین واترز»، نماینده دموکرات کالیفرنیا در کنگره و رییس کمیسیون خدمات مالی خواهان توقف این پروژه تا زمانی شد که کنگره و دیگر سازمان ها ذی صلاح ریسک های بالقوه آن را ارزیابی کنند:

فیسبوک با معرفی طرحش برای ایجاد ارز مجازی، نفوذ کنترل نشده در زندگی افراد را گسترش می دهد. با توجه به سابقه مشکل دار این کمپانی خواستار توقف این پروژه تا انجام بازرسی های لازم هستم.

این درخواست اندکی پس از آن مطرح شد که «پاتریک مک‌هنری»، نماینده کارولینا از حزب جمهوری‌خواه با ارسال یادداشتی به واترز خواستار دعوت از فیسبوک برای ادای توضیحات درباره پروژه ارز مجازی شد:

با توجه به مقیاس و گستردگی پروژه سوالات بسیاری در مورد آن وجود دارد. ما به عنوان قانونگذار وظیفه داریم پروژه لیبرا را به خوبی درک کرده و زمینه لازم برای ارزیابی اثرات گسترده آن بر سیستم مالی بین المللی را فراهم سازیم.

هرچند واتزر تاکید کرده که مدیران فیسبوک برای ادای توضیحات باید در کمیسیون حاضر شوند اما هنوز شخص نیست چه زمانی این اتفاق روی خواهد داد.

 

سناتور شرود کامبل براون

نمایندگان دیگری نیز خواستار بازرسی طرح های فیسبوک شده اند. «شرود کامبل براون» سناتور ارشد مجلس سنا از ایالت اوهایو و یکی از اعضای حزب دموکرات با انتشار بیانیه ای از سازمان های دولتی خواسته طرح های بلاکچین و رمزارز فیسبوک را ارزیابی کنند:

فیسبوک همین حالا هم بیش از حد بزرگ و قدرتمند است و از این توان برای بهره برداری از داده های کاربران بدون حفاظت از حریم شخصی آنها استفاده کرده است. نباید به این شرکت اجازه راه اندازی یک رمزارز خطرناک را بدون نظارت کافی بدهیم.

یکی از سخنگویان فیسبوک در پاسخ به این بیانیه تاکید کرده همزمان با پیشبرد پروژه های لیبرا و کالیبرا به سوالات قانونگذاران پاسخ خواهند داد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر