نتیجه نظرسنجی: بیش از نیمی از کاربران اینترنتی هنوز رمز پویای خود را فعال نکرده‌اند

 

رمز پویا روشی امن برای دریافت رمزی یک‌بار مصرف در تراکنش‌های اینترنتی است و به‌منظور جلوگیری از حملات فیشینگ که آمار بسیار بالایی در کشورمان پیدا کرده، به مرحله‌ی اجرا گذاشته شده است. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که اکثر کاربران با شیوه‌ی عملیاتی‌شدن طرح مشکل دارند و نسبت به روش‌های دریافت آن اظهار نارضایتی می‌کنند. بدین ترتیب بانک مرکزی مقرر کرد که امکان ارسال پیامکی رمز دوم یک‌بار مصرف تا انتهای دی‌ماه برای تمام بانک‌ها فراهم شود.

در‌این‌زمینه زومیت اقدام به انتشار یک نظرسنجی کرد تا اطلاعاتی درارتباط‌با تعداد افرادی که رمز پویا را فعال کرده‌اند به‌دست بیاورد. براساس نتایج به‌دست‌آمده، ازمجموع ۱۶،۲۱۴ نفری که به نظرسنجی دو روز پیش زومیت در ارتباط با فعال‌سازی رمز پویا رأی دادند، تعداد ۶،۶۵۱ نفر رمز دوم یک‌بار مصرف خود را فعال کرده‌ و ۹،۵۶۳ نفر هنوز آن را فعال نکرده‌اند.

 

 

 

این تعداد به‌معنی فعال‌نکردن ۵۹ درصدی رمز پویا توسط کاربران دربرابر ۴۱ درصد از کسانی است که آن را فعال کرده‌اند. باتوجه‌به این آمار، به‌نظر نمی‌رسد که کاربران جبهه‌گیری سختی دراتباط‌با رمز پویا داشته باشند و علت نارضایتی آن‌ها بیشتر به روش‌های اجرایی‌شدن آن برمی‌گردد.

اگر شما با شیوه‌ی فعال‌کردن رمز پویا آشنایی ندارید، می‌توانید با مطالعه‌ی راهنمای دریافت رمز پویا برای همه بانک‌ها از مراحل دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک‌ مدنظر خود مطلع شوید.