امکان جستجو در اینترنت به کمک فرمان‌های صوتی چندین سال زودتر از ظهور دستیارهای هوشمند به دست کاربران رسید. اما امروز با روی کار آمدن دستیارهای دیجیتالی، کاربران نه تنها می‌توانند جستجوی خود در وب را از طریق فرمان‌های صوتی انجام دهند بلکه با تایپ از طریق کیبورد نیز به این مقصود می‌رسند.

با این حساب شاید دیگر کمتر کسی به یک اپلیکیشن «جستجوی صوتی» مستقل احتیاج داشته باشد. گوگل با علم بر این موضوع، تصمیم گرفته که نقش اپلیکیشن Voice Search را کمتر کرده و وظایف آن را به دستیار هوشمند گوگل اسیستنت خود بسپارد.

گوگل اسیستنت

 


آیکن Voice Search احتمالا در آینده به طور کامل حذف شود

در همین راستا غول موتورهای جستجو آیکن Voice Search را با آیکن گوگل اسیستنت جایگزین کرده، به این معنا که حالا تمام جستجوهای صوتی پلتفرم اندروید را دستیار اسیستنت مدیریت خواهد کرد. خوشبختانه در پی این تصمیم، رابط کاربری Voice Search دستخوش تغییرات بزرگی نشده و باز هم با همان محیط آشنای قبلی مواجه هستید.

البته لازم به گفتن است که تغییر مذکور را همگان نمی‌بینند، چرا که به تازگی و ظاهرا به شکل آزمایشی انجام شده و فقط بعضی دیوایس‌ها قادر به مشاهده آن هستند. احتمالا اگر نسخه 10.24 پایدار یا نسخه 10.28 بتای اپلیکیشن گوگل را نصب کرده باشید، شما هم این تغییر را در ساختار گوگل مشاهده کنید.

در غیر این صورت برای دیدن این تغییر باید منتظر آپدیت همگانی و تحت سرور گوگل باشید. گوگل هنوز تاریخ دقیقی برای اعمال این تغییر در پلتفرم اندروید اعلام نکرده است اما به نظر نمی‌رسد که تا این تغییر فاصله زیادی داشته باشیم.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر