قیمت اتر به بیشترین حد در ۹ ماه اخیر رسید

اتر برای اولین بار در ۹ ماه اخیر مقاومت قیمتی ۱٬۹۰۰ دلار را شکست تا تحلیلگران آغاز بازار گاوی را پیش‌بینی کنند. اتر در هفته‌ی اخیر تلاش زیادی کرد به ۱٬۹۰۰ دلار برسد؛ اما هربار عوامل مختلف اجازه ندادند.

بر‌اساس گزارش نشریه‌ی Bitcoinist، احتمالاً کوسه‌های بازار کریپتو عامل اصلی رشد قیمت اتر هستند. شرکت Santiment می‌گوید حساب‌های کوسه‌ی اتر بین ۱۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ واحد از این رمزارز را دارند. این حساب‌ها در‌مجموع میزبان ۲٫۲۷ میلیون اتر اضافه شدند که معادل ۴٫۲ میلیارد دلار است.

 

احتمالا یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت اتر، ارتقای قریب‌الوقوع Shapella است. با این ارتقا، سرمایه‌گذاران شبکه‌ی اتریوم خواهند توانست اتر انباشته‌شده را برداشت کنند. معمولاً در شرایط این‌چنینی بخشی از اتر به درون صرافی‌ها راه پیدا می‌کند. تحلیلگران می‌گویند از‌آن‌جا‌که قیمت اتر فاصله‌ی زیادی تا بیشترین رکورد قیمتی دارد، ممکن است تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران تمایلی به برداشت نداشته باشند.

با‌این‌حال، رمزارزهایی که به صرافی‌ها می‌رسند، باعث افزایش فشار فروش اتر می‌شوند و قیمت این رمزارز را کاهش می‌دهند. هم‌اکنون، هر واحد اتر با قیمت ۱٬۹۱۰ دلار معامله می‌شود.