یکی از محبوب ترین بازی های جهان به نام لیگ افسانه ها(League of Legends) به اختصار LOL.


شرکت ریوت گیمز(Riot Games) در سال 2009 بازی لیگ آف لجندز را برای اولین بار منتشر کرد. این بازی درسبک مپ دوتا(Dota) در بازی Warcraft III میباشد اما با گیم پلی جذاب تر و مهیج تر توانست راه صد ساله را یک شبه طی کند و از رقیب خود جلو بزند. سبک این بازی نبرد های میدانی آنلاین (RPG MOBA)Multiplayer online battle arena میباشد.


Game Play

قبل از شروع بازی شما باید شخصیت(Champion) خود را انتخواب کنید.هر شخصیت دارای ویژگی های مخصوص خودش هست و وظیفه ی مشخصی دارد. پس شما باید به شخصیت خود آگاهی داشته باشید تا در بازی کردن و کارهای تیمی(Team Works) دچار مشکل نشوید.

هر شخصیت یک نوار “میزان جان”(HP) دارد. بعضی از شخصیت ها برای اجرای قدرت های خود از “مانا”(نوعی انرژی برای اجرای جادو) بهره میبرند. بعضی از نرژی و بعضی دیگر با خوردن ضربه Fury میگیرند که با افزایش آن قدرت ضربات و فن هایشان بیشتر میشود. شما با خرید آیتم میتوانید باعث افزایش مانا و میزان جان خود شوید.

هر شخصیت دارای سه “قدرت پنهان”(Passive) است. که این قدرت ها با حروف Q,W,E بر روی کیبور قابل اجرا هستند.(شما میتوانید این کلید ها را در تنظیمات تغییر دهید.) با لول آپ شدن شخصیت خود میتوانید این قدرت ها را باز کنید و آن ها را آپگرید کنید. در لول 6 هر شخصیت “قدرت آلتیمیت(Ultimate) آن باز میشود. هر قدرت یک میزان “خنک شدن” مخصوصی دارد که قدرت آلتیمیت که با دکمه ی R در بازی است میزان خنک شدن(Cold Down) آن بیشتر است. هر شخصیت میتواند تا لول 18 ارتقا پیدا کند.

همچنین شما میتوانید دو عدد Spell ، با توجه به نوع بازی و شخصیت خود انتخواب کنید که میزان Cold Down زیادی دارند ولی به شما کمک بسیاری میکنند. با بالا رفتن لول اکانت شما میتوانید اسپل های جدید را باز کنید.